مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

۷۶ نیروگاه طرح حمایتی وارد مدار شدند

زنجان- مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از احداث 180 نیروگاه خورشیدی در قالب طرح حمایتی از اقشار کم‌برخوردار خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۹۳۴۱
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

 

۷۶ نیروگاه طرح حمایتی وارد مدار شدندبه گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، رامین کاظمی اظهار داشت: در فاز نخست این طرح ملی از ۱۸۰ درخواست تایید شده از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، کمیته امداد، بسیج سازندگی و مناطق محروم روستایی تا کنون ۷۶ نیروگاه به بهره‌برداری رسیده و به مدار وارد شده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه روند احداث ۱۰۴ نیروگاه خورشیدی طرح حمایتی دیگر نیز با سرعت در حال اجراست و امید است این پروژه‌ها نیز تا دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار شوند.

کاظمی بیان کرد: ایجاد درآمد پایدار و توانمندسازی برای خانوار‌های کمتر برخوردار از اهداف اصلی اجرای طرح حمایتی احداث نیروگاه‌های خورشیدی است و باعث پیشگیری از هدر رفت منابع طبیعی و سوخت فسیلی و کاهش آلودگی زیست محیطی، ارتقای امنیت تامین انرژی و پدافند غیرعامل و همچنین اشتغال‌زایی و حمایت از ساخت داخل در تامین تجهیزات احداث نیروگاه‌های خورشیدی از دیگر اهداف اجرای این طرح بزرگ است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان اضافه کرد: نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی با ظرفیت ۵ کیلووات برای اقشار کم درآمد احداث می‌شود که برق تولیدی این نیروگاه‌ها به شبکه تزریق شده و بر اساس یک قرارداد خرید تضمینی برق ۲۰ ساله به وزارت نیرو فروخته می‌شود؛ بر این اساس این اقشار از این طریق، تولیدکننده برق شده و درآمد کسب می‌کنند.

ارسال نظرات