خبرهای داغ:
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی در پارک علم و فناوری قم تشکیل و رییس پارک این استان به عنوان مسئول دبیرخانه انتخاب شد.
کد خبر: ۹۵۵۹۵۵۹
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سجاد محمدعلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت:‌ در وزارت علوم تصمیم گرفتیم مسائل مهم کشور را با تشکیل دبیرخانه‌های تخصصی در زیرمجموعه‌ پارک‌های علم و فناوری به صورت ویژه دنبال کنیم، در همین رابطه قرار شد که دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی در پارک علم و فناوری قم تشکیل و از ظرفیت‌های این استان برای پیگیری مسائل حوزه علوم انسانی و اسلامی و خلق ظرفیت‌های جدید در این حوزه علوم استفاده کنیم.

وی افزود:‌ بر این اساس از این به بعد پارک علم و فناوری قم وظیفه پیگیری مسائل حوزه علوم انسانی و اسلامی را با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌ بنیان و واحدهای فناور در سراسر کشور برعهده دارد. در همین رابطه این پارک ضمن ایجاد دبیرخانه دایمی با شبکه سازی و برقراری ارتباط موثر با سایر مراکز علمی وشرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت‌های جدیدی در حوزه علوم انسانی و اسلامی ایجاد خواهد کرد.

علی‌نژاد تاکید کرد: همچنین در همین رابطه صبح امروز با آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز دیدار کردیم که در جریان آن بر تقویت و گسرش همکاری‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری تاکید شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده شرکت‌های دانش‌ بنیان و واحدهای فناوری که در این زمینه با پارک علم و فناوری قم همکاری لازم را داشته باشند در برخورداری از تسهیلات و امتیازات در اولویت‌ قرار خواهند گرفت و این روند به طور حتم موجب خلق ایده‌های نو و جذاب در حوزه علوم انسانی و اسلامی می‌شود.

معاون وزیر علوم گفت: در حال حاضر ۵۴ پارک علم و فناوری و ۲۷۸ مرکز رشد در کشور فعال است، همچنین ۱۲ هزار واحد فناور و شرکت دانش‌ بنیان در زیرمجموعه پارک‌های علم‌وفناوری کشور فعالیت می‌کنند که هدف اصلی همه آن‌ها رفع نیازهای ملی و منطقه‌ای و تقویت اقتصاد دانش‌ بنیان و خلق ظرفیت‌های جدید در این بخش است.

وی با اشاره به جایگاه برتر ایران در سطح منطقه در زمینه تولید علم، افزود: از جمله سیاست‌های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،‌ کاربردی سازی علوم در بخش‌های مختلف و ارتقا جایگاه کشور در حوزه فناوری‌های نوین با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌ بنیان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات