خبرهای داغ:
سرپرست اداره کل راه آهن جنوب از رشد ۲۱ درصدی جابجایی مسافر به وسیله قطار‌های حومه‌ای در این پایانه ریلی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۰۱۳۳
|
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محمدعلی مرادی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در ۸ ماهه امسال ۷۹ هزار و ۷۵۳ مسافر به وسیله قطار‌های حومه‌ای راه آهن جنوب جابجا شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۶۵۴ هزار و ۴۲۵ مسافر بوده است، رشد ۲۱ درصدی نشان می‌دهد.

وی تعداد قطار‌های محلی را ۱۰ رام در روز اعلام کرد و افزود: این قطار‌ها ۲ حرکت از اهواز به اندیمشک و بالعکس، ۲ حرکت از کارون به بندر امام خمینی و ماهشهر و بالعکس و یک حرکت از اهواز به خرمشهر و بالعکس دارند.

مرادی در تشریح ساعت حرکت قطار‌های محلی می‌گوید: قطار اهواز-خرمشهر ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه، خرمشهر به اهواز ۶ و ۱۰ دقیقه، اهواز-اندیمشک ۱۲ و ۳۰ دقیقه و ۱۹ و ۱۰ دقیقه.
اندیمشک-اهواز ۵ و ۳۵ دقیقه و ۱۵ و ۵۰ دقیقه، کارون به ماهشهر ۶ و ۱۰ دقیقه و ۱۵ و ماهشهر به کارون ساعت ۸ و ۲۵ دقیقه و ۱۷ و ۴۰ دقیقه نسبت به جابجایی مسافر اقدام می‌کنند.

اداره کل راه آهن جنوب درحال حاضر دارای ۳ محور اهواز - اندیمشک (تا ایستگاه هفت تپه)، محور اهواز - بندر امام خمینی (ره) - ماهشهر و محور اهواز - خرمشهر - شلمچه است.

شبکه ریلی استان خوزستان از نظر طول خـط اصـلی در کشـور رتبه هشتم را از میان مناطق ۲۱ گانه راه آهـن دارا بوده و در مجموع حـدود ۶٪ درصـد طول شبـکه ریلی کشـور را تشکیل می‌دهد.

این اداره کل جمعا دارای ۱۸ ایستگاه و طول خطوط اصلی موجود ۵۴۴ کیلومتر و طول خطوط فرعی (مانوری و صنعتی – تجاری) حدود ۱۹۸ کیلومتر است.

ایستگاه راه آهن اهواز برای مسیر‌های ایستگاه راه آهن تهران، ایستگاه راه آهن قم، ایستگاه راه آهن مشهد و ایستگاه راه‌آهن اراک سرویس دهی انجام می‌دهد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار