بمناسبت گرامیداشت هفته بسیج جشنواره صنایع دستی، بازی ها و غذاهای بومی محلی در بخش مرکزی دهلران برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۰۲۸۵
|
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، این جشنواره به همت مدرسه ۱۵ خرداد،پایگاه مقاومت بسیج شهید نوری روستای حاضرمیل و هیئت ورزش روستایی شهرستان به میزبانی روستای حاضرمیل برگزار شد.

 

فرمانداردهلران با گرامیداشت هفته بسیج گفت:نقش بسیج در دفاع مقدس،سازندگی و دفاع از ولایت و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی برجسته و فراموش ناشدنی است.

 

صادقی اجرای برنامه های بومی و محلی را گامی در جهت زنده نگه داشتن این سنت ها برشمرد و گفت:باید سنت های محلی که بخش از فرهنگ ماست حفظ شود و نسل جدید را با بازی ها و صنایع دستی و غذاهای محلی آشنا کرد.

 

وی همچنین از غرفه صنایع دستی و کارآفرین روستایی خانم محمدزاده در این جشنواره بازدید کرد و گفت:شاغلین در بخش صنایع دستی همواره مورد حمایت هستند.

 

صادقی بر ضرورت آموزش و توسعه این صنایع در روستاها تاکید کرد و گفت:باید زمینه ای فراهم شود که بخش صنایع دستی در روستاها تقویت شود و زمینه برای آموزش و احیای صنایع دستی فراهم گردد.

در ادامه فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید نوری روستای حاضرمیل  با گرامیداشت هفته بسیج گفت:بسیج خادم بی منت مردم در همه عرصه هاست و این را بارها به منصه ظهور گذاشته و هر جا تفکر بسیج حاکم است موفقیت در امور دوچندان می باشد.

 

مراد رضازاده افزود:باید دستاوردها و کارکردهای بسیج را بیش از پیش در همه عرصه ها برای نسل جوان تبیین کردـ

 

 

ارسال نظرات