نخستین انکوباتور یا همان دستگاه مراقبت‌های ویژه پس از تولد نوزاد که مجهز به شناخت رفتار نوزاد نارس بوده، برای نخستین بار در سطح بین‌المللی در نمایشگاه هفته پژوهش با حضور استاندار سیستان و بلوچستان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۶۱۰۰۹
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، علیرضا گنجعلی اظهار کرد: نخستین انکوباتور دنیا که مجهز به شناخت رفتار نوزاد نارس در جهت تکامل مغزی نوزاد است توسط خانم دکتر فرشته قلجایی و خانم نسرین محمودی اعضای هیئت علمی گروه کودکان دانشکده پرستاری و مامایی، برگ سبز ثبت اختراع دریافت کرد و در نمایشگاه هفته پژوهش سیستان و بلوچستان از آن رو نمایی شد.

مدیر پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: این نخستین دستگاه دارای امکان شناخت رفتار تکاملی نوزاد در ایران و جهان است و در دنیا نظیر ندارد.

این مسئول ادامه داد: در افتتاحیه این نمایشگاه که استاندار سیستان و بلوچستان حضور داشت در خصوص حمایت از این اختراع منحصر به فرد قول مساعد داد.

گنجعلی افزود: پارک علم و فناوری سلامت این دانشگاه در نمایشگاه هفته پژوهش با ۲۶ محصول حضور یافت.

وی افزود: نمایشگاه هفته پژوهش تا روز چهارشنبه 15 آذرماه در محل پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان دایر است و عموم مردم می‌توانند از ساعت 8 تا 14 از آن بازدید به عمل آورند.

ارسال نظرات