خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در آیین رونمایی از پوسترهشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار، از میزبانی شیراز در آئین اختتامیه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۱۰۲۳
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیین رونمایی از پوستر هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در سالن غزل  تالار حافظ شیراز برگزار شد.

سردار ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این مراسم اظهار داشت: این دوره از کنگره شعر ایثار در پنج قالب کلاسیک، نو و نیمایی، سرود، ترانه و تصنیف، شعر کودک و نوجوان و منظومه (شعر بلند در همه قالب‌ها) و سه بخش اصلی، بین‌الملل و ویژه برگزار می‌شود.

سردار ابراهیم بیانی تشریح کرد: در بخش اصلی، شاعران سراسر کشور با همه زبان‌ها و گویش‌ها، در بخش بین‌الملل شاعران دیگر کشور‌ها و در بخش ویژه، شاعران خانواده شهدا و ایثارگر می‌توانند سروده‌های خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی گفت: هشتمین دوره از کنگره بین‌المللی شعر ایثار در 9 موضوع شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان، زیست شهیدانه و ایثار اجتماعی، شهدای غزه و جبهه مقاومت، شهدای امنیت، جهاد علمی و جهاد تبیین، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، شهدای غریب، اسارت و غواص، فرهنگ شهادت و ایثار و رسالت امروز و افق آینده، مادران، همسران و همسران شهدا و جانبازان و شهدا، جانبازان و ایثارگران فارس و شهدای شاهچراغ برگزار می‌شود.

بیانی با بیان اینکه شاعران در هر بخش می‌توانند پنج سروده خود را برای رقابت در این رویداد ارسال کنند و به برگزیدگان جوایز نقدی و لوح و گواهی اعطا می‌شود، یادآور شد: ارسال آثار از طریق سایت نوید شاهد، پست الکترونیکی issar.festival@gmail.com و شماره 09174040579 در پیام رسان‌های ایتا و بله امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه آثار برگزیده و شایسته تقدیر هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در مجموعه منتخب این رویداد ادبی منتشر می‌شود، گفت: هر چه فرهنگ شهید و شهادت در کشوری بیشتر جا بیفتد و تفکر بسیجی حاکم شود، چشم طمع بیگانگان از آن دور و تهدید دشمنان کم‌اثر می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس افزود: ایستادگی چندین ساله مردم یمن، سوریه و لبنان نیز ناشی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه آن‌ها است.

بیانی خاطرنشان کرد: به‌طور حتم کنگره شعر ایثار نیز در جهت ترویج این فرهنگ نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر انتقال مفاهیم به مردم با زبان هنر گفت: هنر در زبان‌های گوناگون نمودار شده و گاه کارکرد یک بیت شعر بیش از ساعت‌ها سخنرانی است.

به گزارش بسیج، اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار 29 و 30 بهمن‌ماه در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار