خبرهای داغ:
رئیس سازمان امور عشایر ایران دراستان اردبیل گفت: عشایر یکی از ارکان اصلی امنیت غذایی کشور هستند که باید برای پایداری تولید این قشر اعتبارات استانی این جامعه مورد افزایش یابد.
کد خبر: ۹۵۶۱۳۵۶
|
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

‍ افزایش اعتبار تسهیلات و اختصاص سه دستگاه تانکر آب‌رسانی به عشایر استان اردبیل تلاش برای تخصیص سهم عشایر استان از دستگاه‌های پنل خورشیدی

رئیس سازمان امور عشایر ایران در نشست شورای عشایر استان اردبیل گفت: عشایر یکی از ارکان اصلی امنیت غذایی کشور هستند که باید برای پایداری تولید این قشر اعتبارات استانی این جامعه مورد افزایش یابد.

سیاوش احمدی میرقائد افزود: دام عشایر ذخیره ژنتیکی کشور است که به‌دلیل خشک‌سالی‌های اخیر، حمایت از این قشر برای بازگشت دام به حالت قبلی باید توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به افزایش اعتبار تسهیلات و اختصاص ۳ دستگاه تانکر آب‌رسانی و ۴ دستگاه وانت دوکابین به استان اردبیل، گفت: با توجه به تصویب تأمین ۲۲۰هزار دستگاه پنل خورشیدی برای عشایر توسط وزارت نیرو، نسبت به تخصیص سهم استان اردبیل تلاش می‌شود.

وی افزود: بهتر است اداره امور عشایری تصدی‌گر و اجراکننده تمامی اقدامات در حوزه عشایر نباشد و صرفا به تعیین اولویت‌ها و تنظیم‌کنندگی بپردازد و دستگاه‌های خدمات‌رسان تخصصی در زمینه‌های آب، برق، راه و... اقدامات خود را انجام دهند.

در این نشست سید حامد عاملی استاندار اردبیل نیز با تأکید بر تأمین و توزیع آرد مورد نیاز عشایر، گفت: در بحث توزیع باید اختیار با حوزه امور عشایر باشد تا به دست عشایر برسد که در صورت وجود نقص، در راستای اصلاح و برطرف کردن آن اقدام می شود. 

 

‍ افزایش اعتبار تسهیلات و اختصاص سه دستگاه تانکر آب‌رسانی به عشایر استان اردبیل تلاش برای تخصیص سهم عشایر استان از دستگاه‌های پنل خورشیدی

ارسال نظرات