خبرهای داغ:
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای جذب نظام‌مند کودکان بازمانده از تحصیل خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۱۴۹۶
|
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف از این سفر، نظارت بر برنامه‌ها است. خوزستان با توجه به وسعت و ویژگی‌های خاص، به توجه ویژه نیاز دارد.

او می‌گوید: در این سفر از مدارس مناطق عشایری بازدید می‌کنیم. برخی دانش‌آموزان کوچ‌رو از استان همدان می‌آیند و در خوزستان مستقر می‌شوند.

به گفته او تعداد زیادی از دانش‌آموزان عشایری در یک منطقه هستند و شاید بتوان برای همه این دانش‌آموزان یک فضای آموزشی در نظر گرفت و این گونه نباشد که در هر بخش، چند چادر عشایری چند پایه‌ای داشته باشیم بلکه باید در یک مدرسه ساماندهی شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون حدود ۵۰ هزار دانش‌آموز در کشور در کلاس‌های چند پایه مشغول به تحصیل هستند. همچنین حدود ۲۲۰ هزار دانش‌آموز عشایری در کشور در حال تحصیل هستند.

به گفته او در خصوص بازماندگان از تحصیل، در ابتدای فاز شناسایی هستیم و در کل کشور، تاکنون در جذب موفقیت چشم‌گیری نداشتیم. البته شناسایی این دانش‌آموزان، کار بزرگی است و با توجه به عامل بازماندگی این دانش‌آموزان از تحصیل، مسیر جذب طراحی می‌شود.

نجفی پازوکی گفت: البته به همت همکاران، در استان‌های مختلف تعدادی از دانش‌آموزان جذب شدند، اما جذب دانش‌آموزان به صورت نظام‌مند، برنامه جدی ما است و نیاز به حمایت خاص است تا شاهد جذب قابل توجهی از این دانش‌آموزان باشیم.

او گفت: برای نگه‌داشت نیرو در آموزش و پرورش عشایر، یکی از مسیر‌ها ایجاد رشته خاص عشایر در دانشگاه فرهنگیان است. امسال نیز از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸، یک هزار سهمیه نیروی عشایر گرفتیم و کسانی که جذب می‌شوند، معلمان مناطق عشایری هستند و آنجا باقی می‌مانند، اما نگه‌داشت نیروی انسانی سازوکار خود را دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آنقدر مشکلات نیروی انسانی متعدد است که فعلا اولویت، جذب و ساماندهی نیرو است و برای نگه‌داشت نیرو نیز مشوق‌هایی اضافه خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها