خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه به ایده‌های برتر جوانان نخبه کشور برای رساندن ایران اسلامی به قله‌های پیشرفت و سعادت در بخش‌های مختلف نیاز دارد و از این ایده‌های آینده ساز حمایت می‌کند.
کد خبر: ۹۵۶۱۶۱۹
|
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج دزفول، سرهنگ مجید بذرافکن روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در تالار آیت الله سیدمجدالدین قاضی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اشاره به اهمیت آینده پژوهی در تحولات آینده ایران، منطقه و جهان گفت: کشورهای مختلف برای ترسیم و تثبیت نقش و جایگاه خود در آینده جهان، حاضر به پرداخت هزینه‌های فراوان هستند.

وی با بیان اینکه سپاه برای رسیدن کشور بزرگ ایران به قله‌های سعادت، رفاه و پیشرفت هر چه دارد فدا می‌کند، افزود: تقدیم هزاران شهید سپاه برای رسیدن کشور به اعلا درجه خود است و سپاه پاسداران به این جانفشانی افتخار می‌کند.
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ایستادن در مقابل ظالمان را دفاع از مرزهای انسانیت و شرافت دانست و تصریح کرد: سپاه برای رسیدن انسان به انسانیت عمیق خود فارغ از دسته بندی‌های اعتقادی در همه میدان‌ها حاضر است و به کمک انسان‌های نیازمند می‌شتابد.
وی ادامه داد: روزی که هموطنان ما در دوان جنگ تحمیلی زیر بمباران رژیم بعثی به شهادت می‌رسیدند آنها در حال دفاع از مرزهای انسانیت بودند تا آینده امنی برای نسل‌های آینده ایران رقم بزنند.
بذرافکن گفت: دانشمندان جوان و نخبه کشور در سپاه ایده غلبه بر نظام علمی جهانی که ایران را از دستیابی به قله‌های علمی محروم می‌کردند را دنبال کردند و در این مسیر به دستاوردهای مهمی دست یافتند.
افزایش توان دفاعی برای جلوگیری از وقوع جنگ است
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ساخت آینده کشور نیاز به گفت و گوی داخلی و ایجاد فهم مشترک پیرامون مسایل مختلف است.
وی با بیان اینکه افزایش توان دفاعی نه برای جنگ بلکه برای جلوگیری از قوع جنگ است، افزود: کشورها در صورتی در آینده جهان، جایگاهی خواهند داشت که امروز دارای ایده باشند و برای تحقق این ایده هزینه پرداخت کنند.
بذرافکن با بیان اینکه تحولات فناوری با نسل جوان امروز همزاد است، ادامه داد: بسیاری از سکوهای شبکه‌های اجتماعی که امروز صدها میلیون کاربر در سراسر جهان دارند ۲ دهه گذشته به عنوان یک ایده مطرح بودند.
وی با بیان اینکه کشورها برای تحقق ایده‌های خود روش‌های مختلفی دنبال می‌کنند، افزود: تلاش برای ساخت شهرها و طرح‌های رویایی با صرف هزینه‌های سنگین در کشورهای عربی در واقع هزینه کردن آن برای اجرای ایده‌های خود است.
جایگاه آینده کشورها در جهان مبتنی بر ایده‌های امروز آنها است
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه گفت: فناوری اطلاعات، جهان را طی ۲۰ سال گذشته یکپارچه کرده است به گونه ای که برخی حوادث کوچک به سادگی قابلیت تبدیل شدن به یک موضوع جهانی دارد.
وی ترسیم آینده و نقش کشورها در منطقه و جهان را مبتنی بر ایده‌های امروز آنها دانست و افزود: قدرت‌های جهانی در تلاش هستند تا معنای انسان بودن را در شیوه نامه‌هایی تدوین و حرکت جامعه جهانی را در مسیر این پروتکل‌ها هدایت کنند.

در این آیین از دانشجویان نمونه علمی، پژوهشی و فرهنگی رشته‌های مختلف دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اهدای لوح تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار