خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی تأکید کرد

لزوم بروزرسانی الگوهای تربیتی در آموزش و پرورش

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان بر لزوم بروزرسانی الگوهای تربیتی در آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: امروز دیگر نمی‌توان با الگوهای قدیمی، فرزندانمان را آماده ورود به جامعه کنیم.
کد خبر: ۹۵۶۱۶۳۲
|
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در نوزدهمین مجمع عمومی انجمن فرهنگی ثارالله و در هم‌اندیشی با اعضای این انجمن در خصوص مسائل فرهنگی، اجتماعی و تربیتی اظهار کرد: یکی از مهمترین محورهای فرهنگ و تربیت، آموزش و پرورش است که امروز با توجه به نسلی که عمده وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند، باید ظرافت و غنای بیشتری در تعلیم و تربیتی که در آموزش و پرورش ارائه می‌شود لحاظ شود.

وی بر لزوم بروزرسانی الگوهای تربیتی در آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: امروز دیگر نمی‌توان با الگوهای قدیمی، فرزندانمان را آماده ورود به جامعه کنیم و لازم است در این راستا منطبق با معیارهای دینی و اعتقادی، الگوهای جدیدی برای تعلیم و تربیت نسل آینده فراهم کنیم که متأسفانه تاکنون کمتر مورد توجه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: طی سال جاری ۱۸ مدرسه در استان با مشارکت مدارس امین از وجود طلاب در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان بهره‌مند شده‌اند که جامعه هدف در این مداس حدود 2500 دانش آموز را در بر می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تلاش شده تا در مدارس استان موضوع برپایی نماز جماعت، جدی‌تر دیده و پیگیری شود، گفت: البته در این خصوص، با کمبود روحانی مواجه هستیم البته در حال حاضر آموزش و پرورش اقدامات جدی در حوزه نماز داشته و ما امیدوار هستیم با افزایش تعاملات به راهکارها و اقدامات مطلوبی در این زمینه برسیم.

شعبانی بر لزوم استفاده از ظرفیت اردوگاه‌ها در راستای تقویت فضای ورزشی و سرگرمی جوانان و نوجوانان استان تأکید کرد و افزود: بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها می‌تواند در زمینه برنامه ریزی های فرهنگی و ورزشی مورد استفاده قرار گیرد و بخشی از دغدغه‌ها را در این خصوص رفع کند.

وی در ادامه به عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان و تدوین سند فرهنگی اشاره و عنوان کرد: این سند و بسیاری از مصوبات شورای فرهنگ عمومی با صرف انرژی و انگیزه و با بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و نخبگان تدوین شده و لازم است مسئولین و دستگاه‌های عضو بر اجرای آن همت گمارند تا بخشی از آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق کاهش یابد.

امام جمعه شهر همدان در ادامه با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم نیازمند حمایت‌های فکری و مالی و فرهنگی است، عنوان کرد: جامعه در برخی بخش‌ها با تناقض‌های فرهنگی روبروست و با این شرایط، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بین این تناقض‌ها، چالش‌هایی در پیش دارد و نیازمند تحولات جدی در حوزه فرهنگ و همسوکردن آموزش و عرف و هنر در این زمینه است.

در ابتدای این جلسه، محمدعلی پرزاد رییس انجمن فرهنگی ثاراله به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه از ابتدای شکل‌گیری و اهداف و دغدغه‌های آن پرداخت و برخی مطالبات و مسائل فرهنگی و اجتماعی احصا شده در این انجمن را مطرح کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار