مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: هرگونه خرید و فروش واحد‌های نهضت ملی مسکن به لحاظ قانونی ممنوع است.
کد خبر: ۹۵۶۱۶۵۳
|
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، ظهر چهارشنبه ۱۵ آذر ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: امکان نقل و انتقال واحدهای نهضت ملی مسکن به غیر وجود ندارد و هرگونه معامله در این مورد غیر قانونی است.

 

وی افزود: آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی در طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است و هم استانی‌های گرامی مراقب باشند مورد سوء استفاده سوداگران قرار نگیرند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: مشاورین املاک حق هرگونه انعقاد قرارداد خرید و فروش واحدهای نهضت ملی مسکن برای اشخاص حقیقی و حقوقی را ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: معاملات غیررسمی و غیرقانونی در نهایت منجر به ترویج هر چه بیشتر سوداگری و افزایش کاذب قیمت در بخش زمین و مسکن می‌شود و تضییع هرچه بیشتر حقوق شهروندان به ویژه اقشار کم درآمد را در پی خواهد داشت.

 

دوستی افزود: یکی از آسیب‌هایی که ممکن است متوجه خریداران این امتیازها شود نبود ضمانت واگذاری واحد است؛ چراکه ممکن است متقاضی اولیه در مراحل بعدی به دلایل مختلف احتمالاً حذف شود و از طرف دیگر در صورتی که فروشنده به هر دلیل معامله را منکر شود یا از دنیا برود، وجهی به خریدار عودت داده نخواهد شد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: لازم به ذکر است که قانون پیش فروش ساختمان و آئین نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن، به خوبی تعیین کرده که تمام اقدامات و امور مربوط به این طرح مسکن باید بر اساس دستورالعمل ها و قراردادهای ابلاغ شده از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شود. به همین دلیل است که به صراحت می توان اعلام کرد که خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است و ارتکاب آن مجازات خواهد داشت.

 

طرح مسکن ملی یکی از طرح‌های دولت سیزدهم برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد جامعه است. سهم استان ایلام از این طرح، ساخت ۳۲ هزار خانه بوده که هم اکنون از پیشرفت ۵۷ درصدی برخوردار است.

ارسال نظرات