وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از زمانی که در دولت سیزدهم کار را شروع کردیم نزدیک به 40 درصد پوشش همکاران فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و اصحاب قرآن را افزایش دادیم به طوری که 12 هزار و 500 خبرنگار و فعال رسانه‌ای عضو این صندوق هستند.
کد خبر: ۹۵۶۱۸۲۵
|
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در جریان سفر به استان مرکزی در بدو ورود به اراک با اشاره به رویکرد خدمات‌رسانی صندوق اعتباری هنر در دولت سیزدهم گفت: از زمانی که در دولت سیزدهم کار را شروع کردیم نزدیک به 40 درصد پوشش همکاران فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و اصحاب قرآن را افزایش دادیم.

وی ادامه داد: همکاران رسانه‌ای و خبرنگار در این بخش از 4 هزار نفر به 12 هزار و 500 نفر رسیده است. بیش از 11 هزار نفر فعال قرآنی از خدمات این صندوق بهره‌ند می‌شوند، حوزه خدمات صندوق اعتباری هنر گسترده شده است به طوری که پیشکسوتان شاخص فرهنگی و هنری از طریق این صندوق تحت پوشش بیمه تکمیل درمان قرار دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: صندوق هنر امروزه در فعالیت‌های اقتصاد فرهنگ و هنر حضور دارد از شخصیت‌های فرهنگی کشور تجلیل بعمل می‌آورد و اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده و در حال شکل‌گیری است به طوری که در برنامه هفتم نیز تکالیف بیشتری را برای صندوق هم در لایحه دولت و هم در مجلس پیش‌بینی کرده‌ایم.

تعدد خبرگزاری‌ها منطقی نیست

اسماعیلی درخصوص طرح ادغام خبرگزاری‌ها نیز گفت: بحث ادغام نیست بلکه درصدد هستیم تا خبرگزاری‌های دولتی را به استانداردهای لازم برسانیم.

وی ادامه داد: برای گام اول در معاونت جدید امور رسانه‌ها و تبلیغات وزارت ارشاد که این هفته ابلاغ شد، شاخص‌های سخت‌گیرانه‌تری را در حال تدوین هستند که به محض اینکه به تصویب هیئت نظارت و حوزه وزارت برسد، این اتفاق خواهد افتاد و ما برای شروع کار هم از مجموعه داخلی وزارتخانه که 4 خبرگزاری است، شروع کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: خیلی منطقی نیست که چندین خبرگزاری یا سایت خبری در کشور داشته باشیم لذا به دنبال سامان دهی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات