خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود با تاکید بر بازنگری آیین نامه شورای فرهنگ عمومی کشور، گفت: طوفان الاقصی باعث حیرت جهانیان شده است.
کد خبر: ۹۵۶۲۰۲۶
|
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

تاکید امام جمعه شاهرود به بازنگری آیین نامه شورای فرهنگ عمومی/حیرت جهانیان از طوفان الاقصیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه به ۱۹ آذرماه سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: یکی از اجزای این شورا، شورای فرهنگ عمومی است.
او با بیان اینکه اهداف و چارت شورای فرهنگ عمومی نیاز به بازنگری دارد، ابراز کرد: پیشنهاداتی در خصوص تغییرات به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین دبیر این شورا داده شد.
امینی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: اگر شورای فرهنگ عمومی کارآمد و با ضمانت اجرایی درست باشد شورای تامین تشکیل نخواهد شد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی از هر شورای دیگری مهمتر است، افزود: در صورت بازنگری در آیین‌نامه این شورا، نتایج فرهنگی آن سر سفره مردم نمود پیدا می‌کند.
او به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال اشاره کرد و گفت: مردم باید نسبت به دوقطبی‌های کاذبی، چون شیعه و سنی، عرب و عجم، قوم و قبیله، جنگ و رفاه، موشک و معیشت حساس باشند.
امینی با بیان اینکه باید نامزد‌های انتخاباتی را با معیار دوقطبی صادق مقایسه کرد، افزود: اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی، پابرهنه‌ها و مرفعان، مستضعفان و مستکبران از جمله دوقطبی‌های صادق هستند که باید دید نامزد‌ها در این زمینه کجا ایستاده‌اند.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: انتخاب درست نمایندگان براساس دوقطبی صادق موجبات شکل‌گیری مجلس قوی را فراهم می‌کند.
او به حمله غافلگیر کننده جنبش حماس به مواضع رژیم اشغالگر اشاره کرد و گفت: رزمندگان حماس تا عمق ۲۴ کیلومتری مواضع رژیم غاصب پیشروی کردند که این حمله موجب حیرت جهانیان شده است.
امینی با بیان اینکه این عملیات آثار مهمی در منطقه و جهان گذاشته است، ابراز کرد: حامیان اصلی این رژیم کودک‌کش به ویژه آمریکا، غربی‌ها و دنباله‌رو‌های بی‌فکرشان تاثیرات این عملیات را به خوبی درک کرده‌اند.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه آمریکا و غرب به دنبال فراموش کردن جامعه جهانی در قبال جنگ اوکراین با روسیه هستند، اظهار کرد: اکنون تحولات در این جنگ به نفع روسیه شده است.
او با بیان اینکه شرارت‌های رژیم جعلی اکنون بر خلاف نقشه‌های آمریکا و غرب است، افزود: معادلات در منطقه اکنون طوری در حال رقم خوردن است که محور مقاومت از آن سود می‌برد.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: محور مقاومت در یمن، عراق، سوریه، لبنان و ایران پس از حوادث اخیر در حال پوست اندازی جدیدی است.
امینی با بیان اینکه همواره مردم مظلوم فلسطین مورد حمایت ایران بوده‌اند، ابراز کرد: پس از عملیات طوفان الاقصی حادثه بزرگی در حال شکل گیری است که تاثیر بزرگی در منطقه و جهان خواهد گذاشت.
او با اشاره به اینکه مردم بی‌گناه غزه طی ۶۱ روز گذشته زیر بمباران‌های گور به شهادت رسیده‌اند، افزود: اگر این شرارت ادامه پیدا کند پهنه این حادثه منطقه و جهان را خواهد گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها