خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

انتظار مردم از دستگاه قضایی برخورد قاطع و سریع با فساد است

همدان-امام جمعه همدان گفت: انتظار مردم از دستگاه قضایی این است که برخورد قاطع و سریع با فساد داشته باشد و نتیجه رسیدگی به پرونده‌ها را به موقع و به سرعت اعلام کند.
کد خبر: ۹۵۶۲۰۵۱
|
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان،  آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان که در محل حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: انتظار مردم از دستگاه قضایی این است که برخورد قاطع و سریع با فساد داشته باشد و نتیجه رسیدگی به پرونده‌ها را به موقع و به سرعت اعلام کند.

وی افزود: اگر نگاه سیاسی در برخورد با پرونده‌ها حاکم شود فسادها تکرار خواهد شد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اتهام زنی امنیت روانی جامعه را برهم می‌ریزد، گفت: از دولت انتظار داریم گلوگاه‌های فساد را ارزیابی و بر آنها نظارت کند.

وی مساله «سوت زنی» در افشای فساد را مهم ارزیابی و تاکید کرد: مردم هرجا فساد را دیدند، گزارش دهند، تا نهادهای مسئول برخورد کنند.

شعبانی موثقی ادامه داد: گاهی فسادهایی به وجود می‌آید که برای مبارزه با آن باید هم افزایی داشت و به جای متهم کردن یکدیگر با فساد برخورد کرد.

وی منابع مالی کشور را حق همه مردم دانست و تاکید کرد: این منابع باید به درستی و براساس اولویت‌ها هزینه شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر حل مشکل جوانان در اشتغال و مسکن اظهار کرد: دولت باید با مدیران متخلف برخورد و آنها را برکنار کند.

وی اضافه کرد: انسانی که خدا و قیامت را قبول داشته باشد، اختلاس و دزدی نمی کند و توصیه قرآن به مبارزه با فساد در هر سطحی است و قانون اساسی نیز بهترین قانون‌ را برای مبارزه و برخورد قاطع با فساد دارد و سازمان های مسوول این کار نیز مشخص شده اند.

شعبانی موثقی با بیان اینکه رعایت تقوی سیاسی در مواقع حساس و به خصوص انتخابات سخت است، افزود: دین به انسان اجازه فساد در جامعه را نمی‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به وقایع غزه، سیاست‌های آمریکا در منطقه را ویرانگر خواند و یادآور شد: ۵۲ هزار بمب در غزه بر سر مردم بی گناه ریخته شده است.

امام جمعه همدان حمایت از مظلومان در جهان را وظیفه همه مسلمانان دانست و بر وحدت آزادگان جهان برای نابودی رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات