خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی گرمسار و آرادان با بیان اینکه نقش دانشجویان در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست، گفت: تربیت جوانان تراز انقلاب در دستور کار پایگاه های بسیج دانشجویی قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۶۲۲۲۶
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰

حمیدرضا مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار، اظهار داشت: دانشجو به‌عنوان قشر تأثیرگذار در کشور حتی در پیش از انقلاب اسلامی مشهود و مشهور بوده است، به‌طوری که در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ مبدأ مبارزه با استکبار در کانون دانشگاه‌ها شکل گرفت و دانشجویان با تقدیم سه شهید میدان‌دار بودند و اولین برگ زرین را در دوره پرتلاطم تاریخ ایران رقم زدند.
 مسئول بسیج دانشجویی شهرستان‌های گرمسار و آرادان در ادامه تصریح کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحولات و نقش چشمگیر دانشجویان در عرصه پیروزی بودیم و طی اسناد مبدأ تمام راهپیمایی‌ها و اعتراضات دانشجویان به‌ویژه دانشجویان دانشگاه تهران بود.
 وی در ادامه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویانی که از تفکر بسیجی برخوردار بودند در مبارزه با گروهک‌ها وارد عمل شدند و خوب درخشیدند و در شهرستان گرمسار نیز شهید کاظمی از دانشجویان دانشگاه تهران به‌عنوان دانشجو در مبارزه با گروهک‌ها نقش بسزایی داشتند.
مجیدی خاطرنشان کرد: بعد از شروع جنگ تحمیلی دانشجو به‌عنوان نقش اصلی و موتور محرک دوران دفاع مقدس حضور داشت و شهدای والامقامی همچون شهیدان زین‌الدین، همت، رضایی، پیچک، بسطامی به‌عنوان دانشجو میدان‌دار جنگ، نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس داشتند.
 وی اظهار کرد: دانشجویان در زمان جنگ تحمیلی با سن کم به‌عنوان فرماندهان تیپ و لشکر در کنار برادران ارتشی حضوری مثمرثمر داشتند و با فرماندهی و تقدیم شهدای بزرگ اثبات کردند نقش مؤثری در حفظ دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.
 مسئول بسیج دانشجویی شهرستان‌های گرمسار و آرادان ضمن اشاره به نقش علمی دانشجویان در پایان جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری حفظ نقش جدی دانشگاه باید یکی از اهداف مهم در دستور کار قرار گیرد.
مجیدی در ادامه افزود: بسیج دانشجویی به‌عنوان یک نهاد مردمی و دانشجویی از اوایل انقلاب دارای اهداف ویژه‌ای است که مهم‌ترین هدف آن تربیت نیروی انقلابی برای آینده کشور است که اجرای این هدف نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق و کامل است.
 وی تصریح کرد: امسال نیز همانند سال‌های پیش جهت گرامیداشت نام و جایگاه فرهیخته دانشجو برنامه‌های شاد و متنوعی در دانشگاه گرمسار برگزار شد که با برنامه‌ریزی و مدیریت دانشجویان مورد استقبال گسترده سایر دانشجویان دانشگاه قرار گرفته شد.
 مسئول بسیج دانشجویی شهرستان‌های گرمسار و آرادان خطاب به مسئولین دانشگاه‌ها خواست بیشتر از قبل به دانشجویان توجه داشته باشند و از برنامه‌های مطالبه‌گری و کرسی آزاداندیشی دانشجویان استقبال کنند و به دانشجویان اعتماد داشته باشند تا این نسل جوان و فرهیخته بتواند آینده خود و آینده کشور را بسازد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها