خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: همواره در سایه تفکر بسیج شاهد اتفاقات مبارکی در حوزه‌های علمی، صنعتی، سازندگی، فرهنگی، دفاعی، امنیتی و اقتصادی بوده‌ایم و برخلاف تحلیل‌های غلطی که سیاه‌نمایی‌ها را در کشور برجسته می‌کند، بسیار قوی شده‌ایم.
کد خبر: ۹۵۶۲۲۳۵
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ «سید ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست تخصصی بررسی نقش امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در تحول و تعالی بسیج که توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برگزار شد، با بیان اینکه تنها نهاد مشابه نیرو‌های سازماندهی شده پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام «بسیج» است، اظهار داشت: امام خمینی (ره) ده‌ها تصمیم راهبردی برای پیروزی، تثبیت و توسعه انقلاب اسلامی گرفتند که تشکیل بسیج در ۵ آذر ۱۳۵۸ از مهم‌ترین تصمیمات راهبردی ایشان بود.

سردار شکارچی افزود: بار‌ها مقام معظم رهبری فرمودند که پدیده بسیج در جهان بی‌بدیل و بی‌نظیر است. هر روز که از تاریخ انقلاب اسلامی می‌گذرد، بی‌بدیل بودن نهاد مهم بسیج بیشتر آشکار می‌شود.

معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح، بسیج را پیشرو در جهت حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی نامید و گفت: در روز‌های ابتدایی انقلاب انواع شرارت‌ها و توطئه‌ها به سمت نظام مقدس و نوپای جمهوری اسلامی سرازیر شد که بسیج در مهار تمامی آن‌ها نقش‌آفرینی کرد. در وقایعی مثل جلوگیری از تحرکات ضد انقلاب و اشرار در سراسر کشور، مقابله با منافقین مسلح و شرکت در دفاع مقدس، بسیج همواره پرچم‌دار بود.

وی ضمن اشاره به نقش مهم بسیج مردمی در پیروزی‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: عمق راهبردی که بسیج برای نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد، این بود که تمامی اقشار مردم در سراسر کشور صحنه‌گردان دفاع مقدس بودند. دولت به تنهایی قادر نبود که آن جبهه عظیم را پشتیبانی کند و می‌توان گفت عمده پشتیبانی‌ها توسط بسیج مردمی صورت می‌گرفت.

سردار شکارچی بسیج را دارای دو جلوه اساسی دانست و افزود: یک جلوه بسیج در حوزه‌های سخت و نیمه‌سخت مانند دفاع مقدس و درگیری‌های اوایل انقلاب است و جلوه دیگر آن در حوزه جنگ نرم و شناختی است. بسیج به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران، همواره نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح یادآور شد: مقام معظم رهبری بسیج را به‌عنوان یک تفکر می‌دانند و برای توسعه و گسترش تفکر بسیجی اهمیت ویژه‌ای قائل هستند. امروزه به این تفکر بیش از پیش نیاز است؛ چراکه میزان هجوم دشمن برای دستبرد به سرمایه اجتماعی نظام بیشتر شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: در سایه تفکر بسیج شاهد اتفاقات بسیار مبارکی در حوزه‌های علمی، صنعتی، سازندگی، فرهنگی، دفاعی، امنیتی و اقتصادی برای کشور بوده‌ایم و برخلاف تحلیل‌های غلطی که سیاه‌نمایی‌ها را در کشور برجسته می‌کند، ما در سایه تفکر بسیج بسیار قوی شده‌ایم.

سردار شکارچی درباره گلایه‌های بسیجیان فعال در عرصه‌های علمی گفت: برخی از مسئولان به توانمندی‌های علمی بسیج اهمیت نمی‌دهند. ما می‌توانیم با اتکا به مراکز رشد و دانش‌بنیانی که بسیجیان در آن‌ها فعالیت دارند، جلوی برخی از واردات را بگیریم و به قدرت علمی جهان تبدیل شویم. وقتی به این مراکز توجه و رسیدگی نشود، موجب دلسردی خواهد شد.

وی اظهار داشت: مراکز علمی که ذیل تفکر بسیج ایجاد شده، نظام را از موانع بسیاری عبور داده و به استقلال دفاعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور کمک شایانی کرده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح درباره فعالیت‌های جهادی و سازندگی بسیج عنوان کرد: به برکت نگاه حکیمانه رهبر معظم انقلاب امروز جوانان بسیجی در بیش از ۴۰ هزار گروه جهادی در کشور درحال خدمت هستند.

سردار شکارچی افزود: جوانانی که اصلاً امام (ره) را ندیده و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، تمام تلاش‌شان را در جهت پیشبرد آرمان‌های حضرت امام (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب، سازندگی و خدمت به مردم می‌گذارند. این برجسته‌تر از دوران دفاع مقدس است و می‌توان گفت بسیج به مراتب قوی‌تر از دوران دفاع مقدس در صحنه‌ها حضور دارد و خواهد داشت.

وی درباره شکل‌گیری سند راهبردی اعتلای بسیج گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۵ فرمودند بسیج باید اعتلا پیدا کند. روی کلمه اعتلا قریب به دو سال کار شد که نتیجه آن سند راهبردی اعتلای بسیج بود. در این سند راهبردها، سیاست‌ها و اقدامات اساسی که مجموعه بسیج طی ۱۰ سال باید پیگیری کند، تعیین و به نقشه راه تبدیل شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه اظهار داشت: بسیج مسئول عمق‌بخشی داخلی و کمک به عمق‌بخشی خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. یکی از انتظارات مهم فرمانده معظم کل قوا از بسیج ارتقاء قدرت بسیج در عرصه‌های مختلف است و اقشار گوناگون بسیج اعم از بسیج طلاب، اساتید، دانشجویی، فرهنگیان و سایر اقشار بسیج در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند.

سردار شکارچی خاطرنشان کرد: ستاد کل نیرو‌های مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین برای تحقق منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی که در سند راهبردی اعتلای بسیج پیش‌بینی شده است، اهتمام دارند و از خداوند متعال یاری می‌طلبیم تا این منظومه فکری در بسیج و توسط سپاه و بسیج پیاده‌سازی شود.

 

دفاع پرس

ارسال نظرات
آخرین اخبار