جانشین بسیج دانشجویی استان کرمان:

تولد شعار مرگ بر آمریکا و استکبارستیزی در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ است

جانشین بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: شعار مرگ بر آمریکا و استکبارستیزی، مولود ۱۶ آذر ۱۳۳۲ هست و بزرگترین شعار مرگ بر آمریکا، کار کردن مسئولان برای مردم است.
کد خبر: ۹۵۶۲۳۳۸
|
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،   محسن عسکرزاده در جشن روز دانشجو در تالار فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، گفت: مهمترین وظیفه حضرت زهرا (س) حفظ جبهه حق هست و جبهه حق همان امامت است تا با واسطه امامت و ولایت در جامعه انحراف شکل نگیرد.

جانشین بسیج دانشجویی استان کرمان افزود: حضرت زهرا (س) با خطبه و مراجعه به مهاجر و انصار، جهاد تبیین داشتند و امروزه رسالت تبیین، مهم‌ترین وظیفه جنبش دانشجویی است.

عسکرزاده در خصوص نامگذاری ۱۶ آذر به نام روز دانشجو، بیان کرد: دانشجویان به حضور نیکسون در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ اعتراض کردند و با حضور گارد شاهنشاهی در دانشگاه تهران، سه نفر از دانشجویان شهید و بیش از ۱۰۰ نفر هم زخمی شدند.

وی اظهار کرد: در ۳۰ تیر ۱۳۳۱ دولت مصدق با تفکر ضداستعماری شکل گرفت و جبهه استعمار، طی یک سال کار فرهنگی و ایجاد دوقطبی در ایران، فضایی برای کودتای علیه دولت مصدق را فراهم کرد و بعد از دستگیری مصدق، ملی شدن صنعت نفت، شکست خورد.

محسن عسکرزاده خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ۲۴ آذر ۱۳۸۷ فرمودند که روز ۱۶ آذر درواقع روز دانشجوی ضدسلطه است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار