خبرهای داغ:

هندیجان نگینی در تاریخ تمدن ایران

بندرهندیجان با قدمتی تاریخی ، فرهنگ و تمدنی کهن ۳۰۰۰هزار ساله دارای آثاری ثبت شده ملی و میراثی معنوی همچون نگینی باارزش در تاریخ و تمدن ایران است.
کد خبر: ۹۵۶۲۳۸۰
|
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

اکرم ندیمی پور رئیس میراث فرهنگی و گردشگری در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج در هندیجان اظهار داشت : بندر هندیجان دارای ۵ آثار تاریخی ثبت شده ملی و همچنین ۱۶ آثار میراث معنوی ناملموس می باشد .

وی افزود: تاریخ کهن شهرستان بندر هندیجان با زمان ایلامی و ۳۰۰۰هزار ساله با آثاری جذاب که گردشگرانی به این شهر باستانی از خوزستان سفر دارند و از جذاب های این شهر و محوطه های آثار تاریخی دیدن دارند .

وی بابیان آثار تاریخی شهرستان بندر هندیجان گفت: مناطق گردشگری شامل اسکله بحرکان در خلیج فارس، مناطق گردشگری روستای دهنو ، بوطاهری و رگ سفید با چندین چشمه آب های طبیعی بر زیبایی های شهر باستانی هندیجان اضافه نموده است.

ندیمی پور رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری هندیجان عنوان نمود : قندیل نمک درسمت روستای چم تنگ در مسیرآسک و همچنین رودخانه زیبا و جذاب زهره ، و پراکندگی آثار باستانی و تاریخی نمایی دیدنی به شهرستان هندیجان داده است.

وی بااشاره به بیشتر آثار در روستای دهملا بیان کرد : بیشتر آثار در روستای دهملاء وجود دارد و به منطقه تاریخی از بقایای قلعه در روستای سویره و منطقه مهرویان از مسیرروستای امامزاده عبدالله تا روستای مالکی و چشمه بی بی بانو در رگ سفید اشاره نمود و هندیجان می توان نام برد .

وی درپایان عنوان نمود : مراسمات ویژه ایی شامل حنا ترکون ، شوخوس، سه صیادی ماهی همچون حیال و آثار تاریخی تپه گرگ، تل پهن ، سه تلون و محوطه باستانی مهروبان اشاره نمود و مردم نجیب و شریف شهرستان بندر هندیجان با کارو تلاش های صیادی و کشاورز و دامدار و کارهای تجاری دریانورودی ریشه در تاریخ و فرهنگ ۳۰۰۰ ساله دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار