ساخت ‌۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان بوشهر‌/ احداث ‌۴۰۰ نیروگاه برای مددجویان‌

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از ساخت نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت ۵۰ مگاوات در این استان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۲۶۳۶
|
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، غلامرضا حشمتی در گفتگو با جمعی از خبرنگاران یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را تولید برق با نیروگاه‌های خورشیدی دانست و اظهار داشت: استان بوشهر در طول سال دارای حداقل ۳۰۰ روز آفتابی است که مهم ظرفیت مهمی در تولید برق از نیروگاه خورشیدی است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی نیروگاه برق با ظرفیت ۵ کیلووات ویژه خانواده‌های مددجو در دستور کار قرار دارد گفت: در این راستا در سال جاری ۶۵ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت هر کدام ۵ کیلو وات در دشتی راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از سرمایه‌گذاری در تولید برق خورشیدی در مقیاس بزرگ خبر داد و بیان کرد: با صدور مجوز از سوی شورای اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت نیرو بخش خصوصی نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵۰ مگاوات در این استان احداث می‌کند.

حشمتی با بیان اینکه این ظرفیت تولید برق در ۳ شهرستان استان بوشهر ایجاد می‌شود ادامه داد: در این طرح ظرفیت اختصاص یافته به تنگستان ۳۰ مگاوات و شهرستان‌های دشتی و دیلم هر کدام ۱۰ مگاوات است.

وی عنوان کرد: با تدابیر اندیشیده شده امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به موضوع تولید تاکید ویژه شده فصل نوینی از احداث نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی در استان بوشهر آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اضافه کرد: بوشهر از لحاظ جغرافیایی از استان‌های مستعد کشور برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بر همین اساس مورد توجه ویژه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار گرفته است.

حشمتی شهرستان دشتی را کانون احداث نیروگاه خورشیدی در استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: با این وجود در سایر شهرستان‌های استان نیز بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به تسهیلات بانکی مناسب و خرید تضمینی برق انتظار می‌رود بخش خصوصی استان بوشهر به سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه‌های تولیدی برق خورشیدی توجه ویژه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: از محل تفاهمنامه پنج جانبه ۴۰۰ نیروگاه ۵ کیلوواتی حمایتی برای مددجویان این استان احداث می‌شود.

حشمتی اظهار کرد: این طرح با همکاری وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از احداث ۴۰۰ نیروگاه ۵ کیلوواتی حمایتی برای مددجویان استان بوشهر ایجاد اشتغال، کمک به معیشت، رفع فقر و توانمندسازی اقتصادی گروه‌ها و اقشار کم برخوردار ساکن در مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها با اولویت مددجویان تحت حمایت نهاد‌های حمایتی و سایر افراد کم برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: افزایش تولید برق از منابع تجدیدپذیر و پاک از دیگر اهداف ۴۰۰ نیروگاه ۵ کیلوواتی حمایتی برای مددجویان استان بوشهر است.

وی افزود: هر یک کیلووات ساعت برق تولیدی این نیروگاه با نرخ ۳۰ هزار ریال خریداری و همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه بلندمدت برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر پرداخت خواهد شد.

حشمتی اضافه کرد: امید است با اجرا موفق این پروژه علاوه بر توانمندسازی مددجویان شاهد افزایش ظرفیت تولید برق استان از نیروگاه‌های خورشیدی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات