امروزه نوع تربیت فرزند که والدین صرف رسیدگی به مسائل و مشکلات کودکان خود می‌کنند، نسبت به دهه‌های اخیر متفاوت شده است.
کد خبر: ۹۵۶۲۶۶۱
|
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال بختیاری؛سرکار خانم مرادی، مربی حلقه صالحین پایگاه مقاومت بیت الزهرا سلام الله علیها فارسان،در جمع مادران بسیجی عنوان کرد: آینده ی كودكان وابسته به نوع و سبکِ تربیت آنان است، در تربیت کودک خود سبک فرزند پروری مهربان و قاطع را انتخاب کنید. والدین محکم و قاطع و در عین حال مهربان قبل از انجام هر عملی، به عقب گام بر می‌دارند و همه چیز را در نظر می‌گیرند و فکر می‌کنند. این والدین به گونه و با روشی رفتار می‌کنند، تا آنچه را که می‌خواهند انجام دهند به فرزندشان نشان دهند.

خانم مرادی، ادامه داد:پرورش فرزند به شکل قاطع و مهربان گام به گام انجام می شو‌د. توانایی‌های خود و خانواده را در که نظر داشته باشیم، سپس موقعیت‌های که دوست داریم را بهبود ببخشیم، تمرکز کنیم و در هر زمان مشخص روی یکی از آن‌ها کار کنیم.

وی،ادامه داد: سعی کنید شنونده فعال باشید،در ارتباط با کودک خود به صحبت‌های او کاملاً گوش دهید. شنونده فعال یعنی وقتی کودک در حال صحبت کردن است، کنار او بنشینید، بدون قضاوت و نصیحت کاملا به صحبت‌های او گوش دهید و در حین گوش دادن احساسات او را نیز درک کنید.

مرادی، در پایان کلام خود تاکید کرد:فرزند پروری مهارتی است که اگر آن را به درستی بیاموزیم و برای اجرای آن تلاش کنیم، می‌توانیم فرزندان سالم و خانواده شادی را داشته باشیم.

ارسال نظرات