خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین؛ از برگزاری انتخابات در قزوین به صورت صد در صد الکترونیکی در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۲۷۳۲
|
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز به ریاست عباس کاظمی معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان، نشست "انتخابات در قاب رسانه" با حضور مدیران مسئول رسانه ها، سردبیران و خبرنگاران برگزار شد.

در این نشست اصحاب رسانه نظرات، پیشنهادات، انتقادات و راهکارهای خود را در خصوص نقش رسانه در برگزاری پرشور انتخابات سال جاری مطرح کردند.

کاظمی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قزوین در این نشست هم اندیشی با فعالان حوزه رسانه بیان کرد: در سطح استان براساس راهبرد ابلاغی مقام معظم‌رهبری مجموعه‌ای از اقدامات برای برگزاری انتخابات را شروع کردیم؛ برای غنای هرچه بیشتر انتخابات نیازمند برگزاری محافلی با نگاه تحلیلی، آسیب شناسانه همراه با ارائه پیشنهاد هستیم که این جلسه در همین راستا برگزار شده است؛ با استفاده از خرد جمعی و استفاده از ظرفیت رسانه می‌خواهیم در مسیر انتخابات قدم برداریم.

وی با اشاره به وضعیت تایید و عدم تایید صلاحیت داوطلبین افزود: هم اکنون داوطلبین در مسیر بررسی صلاحیت قرار دارند، هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت تا ۱۴ دی ماه فرصت دارند به اعتراضات داوطلبین که صلاحیتشان عدم تایید یا احراز نشده رسیدگی کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار کرد: اگر صلاحیت معترضین در این مرحله تایید نشود، آن‌ها می‌توانند اعتراض مجدد خود را ثبت کنند، رسیدگی به اعتراض در این نوبت توسط شورای نگهبان بررسی می‌شود، شورای نگهبان از ۱۹ بهمن تا ۱ اسفنده ماه به اعتراضات رسیدگی و اول اسفند نتیجه قطعی بررسی صلاحیت اعلام و 11 اسفند ماه نیز انتخابات برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: مجموعه هیئت اجرایی در۳ حوزه اصلی و ۱۶ حوزه فرعی در سطح استان شکل گرفته است و در همه حوزه‌ها به استثنا حوزه شهر قزوین شعب انتخاباتی تعیین شدند، در شهر قزوین نیز طی ۳ روز آینده تعیین شعب نهایی صورت می‌گیرد.

کاظمی با اشاره به ضرورت آموزش دست‌اندرکاران انتخابات، بیان کرد: با توجه به قوانین جدید انتخابات فرایند آموزشی مشمول همه اجزای انتخابات خواهیم داشت، فرمانداران نیز در دوره‌های آموزشی مختلف در سطح‌ملی شرکت کردند، برای بخشداران و اعضای شعب نیز آموزش و توانمندسازی در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: هیئت بازرسی انتخابات شکل‌گرفته و در سطح فرمانداری‌ها در همه حوزه‌های ۱۹گانه ترکیب اعضا و وظایف مشخص شده است؛ همچنین به منظور ایجاد فرصت تبلیغاتی برابر برای داوطلبین ظرفیت‌های تبلیغاتی دستگاه‌های اجرایی به صورت عادلانه در اختیار تمام داوطبان قرار خواهد گرفت. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار کرد: امروز نیز سه کانال اختصاصی پخش تبلیغات نامزدهای انتخابات به صورت رسمی در اختیار صدا و سیمای مرکز قزوین قرار خواهد گرفت، یک کانال برای حوزه انتخابی قزوین البرز و آبیک یک کانال برای حوزه انتخابی تاکستان و یک کانال به حوزه انتخابی بویین زهرا و آوج اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات حوزه هیئت اجرایی، خاطرنشان کرد: در سطح شهر قزوین و بخش مرکزی به واسطه تعداد قابل توجه شعب انتخاباتی، مجموعه شهر قزوین، بخش مرکزی، اقبالیه و محمودآباد به ۷ منطقه تقسیم شدند که ۴ منطقه مختص شهر قزوین است. این مناطق مسئولیت هدایت، کنترل و پشتیبانی از شعب را بر عهده دارند. 

وی افزود: براساس قانون، انتخابات در یک هشتم شعب دارای چندکرسی باید به صورت تمام الکترونیک برگزار شود، با توجه به زیرساخت‌های موجود این احتمال وجود دارد که انتخابات در چند حوزه انتخابیه استان از جمله حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک به صورت تمام الکترونیکی برگزار شود.

کاظمی با اشاره به تایید صلاحیت‌های صورت گرفته، تاکید کرد: درکل کشور ۷۰ درصد داوطلبان ثبت‌نام کننده تایید صلاحیت شده اند؛ ۱۴ درصد عدم تأیید صلاحیت، ۱۴ درصد عدم احراز شدند و ۲ درصد نیز انصراف دادند در سطح استان نیز تقریبا نسبت ها به همین ترتیب است. 

وی یادآور شد: برخی داوطلبان حین ثبت‌نام به موارد خواسته شده جهت بارگذاری توجه کافی نداشتند و برخی عدم احراز صلاحیت مربوط به عدم بارگزاری سابقه ۵ ساله اجرایی، آموزشی، قضایی و پژوهشی است، از ۳۴۹ داوطلب ۹۰ نفر به همین دلیل تایید صلاحیت نشدند در حالی که آموزش های لازم بارگذاری به شیوه های مختلف بیان شده بود. 

وی در ادامه ضمن تاکید بر مشارکت مردمی، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی و اثرگذاری در افزایش مشارکت دارند، موانع مشارکت باید توسط رسانه‌ها به عنوان چشم بیدار جامعه شناسایی شود تا عزم همگانی برای رفع این موانع پیش بیاید.

 

انتهای پیام /۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها