خبرهای داغ:

معاون رییس جمهور اعلام کرد؛ معرفی زنان نخبه در دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار

کد خبر: ۹۵۶۳۰۲۴
|
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به برگزاری دومین کنگره زنان تاثیرگذار همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا (س) اظهار داشت: معرفی زنان نخبه بدون سوگیری های مختلف از جمله اهداف برگزاری دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار است.

نشست تسهیل در هماهنگی های لازم برای برگزاری دومین کنگره ملی بانوان تأثیر گذار با حضور معاون محترم رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و اعضای شورای سیاستگذاری کنگره در هتل ارم برگزار شد.

انسیه خزعلی در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کنگره در ادامه کنکره ملی زنان که سال گذشته برگزار و منجر به شناسایی ۱۴ هزار بانوی تاثیرگذارشد، برگزار می شود .

وی افزود: هم افزایی و هم اندیشی در موضوع برنامه های کنگره ملی بانوان تأثیر گذار معرفی بانوان تأثیر گذار دستگاه مربوطه؛ ارائه فهرست دستاوردها و میزان مشارکت دستگاهها در نمایشگاه دستاوردهای حوزه ی زنان از جمله برنامه های این نشست بوده است.

خزعلی با اشاره به اهداف این کنگره افزود: تقویت جریان انقلابی در میان بانوان، معرفی بانوان نخبه بدون سوگیری های مختلف، توسعه فرایند شناسایی زنان، فراهم سازی زمینه ارتباط بین نخبگان و کنشگران برای پوشش خلاءها در جامعه زنان و ایجاد گفتمان صحیح در حوزه زن و خانواده از جمله اهداف این کنگره است.

معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکمه امسال این کنگره با سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی همراه شده و همچنین حوادث غزه و شهادت بانوان و کودکان در غزه را شاهد هستیم، اظهار داشت: موضوع مقاوت به موضوعات کنگره امسال اضافه شده است.

خزعلی افزود: این کنگره در هشت کارگروه، کارگروه های علمی و پژوهشی، کارگروه حکمرانی، کارگروه گفتمان سازی، کارگروه اقتصاد و کارآفرینی، کارگروه اجتماعی و فرهنگی، کارگروه هنر و کارگروه ورزش و سلامت،فعال شده است.

وی ادامه داد: در این کارگروه ها بنا داریم با شناساندن زن مسلمان از عظمت زنانگی آنان در حیطه های گوناگون تقدیر کنیم تا الگوسازی برای اعتلای خانواده به کیفیت جامعه منجر شود.

معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در این کنگره رهبری و مدیریت خلاقانه بانوان در کنار نقش آنان در خانواده مورد توجه قرار می گیرد، تاکید کرد: داوری در این کنگره به صورت جمعی صورت می پذیرد.

وی با اشاره به اینکه در کنگره ملی بانوان تاثیرگذار نگاه این است که اقشاری که کمتر دیده شده اند را ببینم، گفت: محیط هایی که بانوان در آن ها تاثیرگذاری خرد و کلان دارند مورد توجه خواهند بود.

ارسال نظرات