مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد
مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از تشییع و تدفین ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: تشییع کلی شهدا همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهر اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۳۱۰۳
|
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح و اعلام برنامه‌های تشییع کاروان شهدای گمنام در شهر اراک با تسلیت ایام فاطمیه(س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهدای گمنام گفت: استان مرکزی در ایام شهادت بی بی دو عالم میزبان هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه 20 درخواست تدفین شهدای گمنام در سطح استان داشتیم، افزود: در جلساتی که در کمیسیون بررسی در حفظ آثار استان برگزار شد با درخواست 15 مکان موافقت شد ولی در نهایت آنچه از سوی تهران مورد موافقت قرار گرفت تشییع و تدفین 8 شهید در استان مرکزی بود.

مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: براساس ابلاغ مرکز در سال 1400 تدفین شهیدان گمنام منوط به آماده سازی مرقد شهیدان است که باید 70 درصد این مکان در ابتدا ساخته شود.

سرهنگ کریمی ادامه داد: باتوجه به اینکه تعدادی از این مکان‌ها براساس درخواست هنوز آماده نیست یا پیشرفت 70 درصدی را ندارد لذا در ایام شهادت حضرت فاطمه(س) مردم جای جای استان مرکزی میزبان هشت شهید گمنام هستند که تنها سه شهید تدفین و 5 شهید دیگر بعد از مراسم تشییع که همزمان با سراسر کشور و در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود، به معراج شهدای تهران بازگرداننده خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم استقبال رسمی از این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس، سه‌شنبه 25 آذر ماه ساعت 20 و 30 دقیقه در مصلای بیت‌المقدس اراک انجام می‌شود و مراسم شبی با شهیدان در این شب برگزار خواهد شد، گفت: تشییع پیکر این شهدا همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) رأس ساعت 9:30 صبح از میدان شهدا با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و شهدا با همراهی مردم از مسیر خیابان شهید رجایی، 17 متری دکتر حسابی و در نهایت به مصلی بیت‌المقدس روانه خواهند شد.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: پیکر مطهر یک شهید بعد از قرائت نماز توسط نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به صورت خودرویی از خیابان دانشگاه به سمت حوزه علمیه و مرکز فرهنگی خاتم تشییع و بعد از اجرای مراسم، تدفین می‌شود؛ پیکر مطهر دو شهید دیگر که قرار است در دو واحد تولیدی هپکو و پتروشیمی تدفین شوند تا تکمیل مکان‌های در نظر گرفته تحویل حفظ آثار استان هستند تا در روز رحلت حضرت ام‌البنین تدفین شوند.

مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد:  با تشییع پیکر مطهر این 3 شهید در استان تعداد شهدای گمنام آرمیده در دیارآفتاب 73 شهید است که در 162 یادمان تدفین شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها