معاون ایثارگران سپاه امام رضا علیه‌السلام گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، استان خراسان رضوی به شش محور تقسیم شده و پیکر مطهر شش شهید گمنام جهت بهره‌مندی دلدادگان شهیدان به جای‌جای استان اعزام شده است و مورد استقبال گرم و پرشور مردم شهرستان‌ها، شهر‌ها و روستا‌های تابعه استان قرار گرفته که این برنامه ادامه دارد.
کد خبر: ۹۵۶۳۳۴۶
|
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

استان خراسان رضوی در ۶ محور معطر به عطر شهدای گمنام/ دعوت از مردم برای حضور پرشور در آیین های وداع و تشییع شهیدان خوشنامسرهنگ پاسدار «علی ولی‌نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی در مشهد، اظهار داشت: شهدای گمنام علاوه بر جان خود، نامشان را هم با خدا معامله کردند و خداوند نیز آن‌ها به مقام قرب الهی نائل کرد.

وی افزود: مردم شهیدپرور مشهدالرضا از لحظه ورود پیکر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس به فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد استقبال خوبی از فدائیان حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها داشتند که قابل تقدیراست.
معاون ایثارگران سپاه امام رضا علیه‌السلام ادامه داد: پیکر‌های مطهر ۱۲ شهید گمنام به دو بخش تقسیم شد که شش پیکر مطهر در دو معراج شهدای مشهد واقع در خیابان فدائیان اسلام و معراج شهدای خراسان واقع در بلوار توس- میدان معراج حضور دارند و عاشقان شهادت می‌توانند با حضور در این دو نقطه به توفیق زیارت و وداع با شهدا نائل شوند.

ولی‌نیا تصریح کرد: سایتی نیز پیش‌بینی و طراحی شده تا مساجد، هیئات مذهبی، مدارس و مراکزی که درخواست میزبانی از شهدای گمنام را دارند نسبت به ثبت درخواست خود اقدام می‌کنند تا بعد از بررسی خادمین شهدا، پیکر مطهر شهدا بر اساس اولویت‌بندی به این مراکز اعزام شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، استان خراسان رضوی به شش محور تقسیم شده است و پیکر مطهر شش شهید گمنام دیگر نیز جهت بهره‌مندی دلدادگان شهیدان به جای‌جای استان اعزام شده است و مورد استقبال گرم و پرشور مردم شهرستان‌ها، شهر‌ها و روستا‌های تابعه استان قرار گرفته که این برنامه ادامه دارد.

معاون ایثارگران سپاه امام رضا علیه‌السلام گفت: پیکر شش شهید گمنام دفاع مقدس در محور اول با محوریت شهرستان کلات شامل شهرستان‌های قوچان، چناران و گلبهار، محور دوم با محوریت شهرستان نیشابور شامل شهرستان‌های فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه، محور سوم با محوریت شهرستان سبزوار شامل شهرستان‌های جوین، جغتای، ششتمد، داورزن و خوشاب، محور چهارم با محوریت شهرستان تربت حیدریه شامل شهرستان‌های مه‌ولات، بجستان، گناباد، رشتخوار و زاوه، محور پنجم با محوریت شهرستان فریمان شامل شهرستان‌های تربت جام، صالح‌آباد، خواف، باخرز و تایباد و محور ششم با محوریت شهرستان کاشمر شامل شهرستان‌های خلیل‌آباد، کوهسرخ و بردسکن تشییع می‌شوند.

ولی‌نیا تصریح کرد: مراسم وداع با پیکر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس شنبه ۲۵ آذر مصادف با شب شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها همزمان با نماز مغرب و عشا با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی (ره) حرم حضرت ثامن‌الحجج علیه‌الاسلام برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: پیکر این شهدای والامقام به‌صورت متمرکز یکشنبه ۲۶ آذر با حضور در اجتماع فاطمیون که ساعت ۹ صبح در عرصه میدان شهدا برگزار می‌شود توسط عزارادان فاطمی تا حرم مطهر رضوی تشییع و سپس پیکر ۱۲ شهید گمنام به نقاطی که میزبان این شهدای والامقام خواهند بود انتقال داده می‌شوند و در بازه زمانی ۲۶ آذر تا چهارم دی تدفین خواهند شد.

وی در پایان از عموم مردم استان خراسان رضوی برای حضور در برنامه‌های استقبال، تشییع و وداع با شهدا در سطح استان و همچنین برنامه متمرکز وداع با شهدا در حرم رضوی و تشییع در اجتماع فاطمیون و تدفین شهدا و غنی بخشیدن به این برنامه‌ها دعوت کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها