امام‌جمعه موقت بخش مرکزی یزد با بیان اینکه فساد هرچند کم زیبنده نظام اسلامی نیست، گفت: مقابله با فساد در عرصه‌های مختلف یکی از مطالبات به‌حق مردم است.
کد خبر: ۹۵۶۳۵۶۹
|
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آیه ۳۵ سوره مائده اظهار کرد: تقوا به‌تن‌هایی کافی نیست و برای رسیدن به رستگاری علاوه بر ترک ضرر باید به ولایت ائمه اطهار (ع) و پذیرش احکام دین ایمان داشت.

وی با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: هر کس که عبادت خود را به‌صورت خالصانه انجام دهد خداوند بهترین‌ها مصلحت‌ها و برکات را به او می‌دهد.

* ایجاد فضای غبارآلود در اذهان عمومی ویژگی جنگ روایت‌ها است

امام‌جمعه موقت بخش مرکزی یزد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) بیان کرد: صلوات فقط لفظی نیست و قلبی است که مرتبه بالاتر آن صلوات عملی است، صلواتی که مودت قرآنی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره اقدامات حضرت فاطمه (س) در مقابل جنگ روایت‌ها گفت: جنگ روایت‌ها قدمتی به قدمت تاریخ دارد و پاشنه آشیل تمامی اعتقادات و فرهنگ‌ها است؛ از جمله ویژگی‌های جنگ روایت‌ها نداشتن آتش‌بس و محدودیت مکانی و زمانی است، تغییر نگاه در فضای جنگ و ایجاد نقطه غبارآلود در اذهان عمومی از دیگر ویژگی‌های جنگ روایت‌ها است.

مدرسی با اشاره به جنگ روایت‌ها در زمان امام حسین (ع) توسط یزیدیان تصریح کرد: از نیروی نظامی فقط شروع کار استفاده می‌شود و پس از واقعه عاشورا یزیدیان تبلیغاتی مانند اینکه روز عاشورا عید است و دلایل خود را با آوردن روایت‌های مستند مانند پذیرفته شدن توبه حضرت آدم در این روز، نشستن کشتی حضرت نوح در این روز و ... بیان می‌کردند.

*ذکاوت حضرت فاطمه (س) در مقابله با جنگ روایت‌ها را باید آموخت

امام‌جمعه موقت بخش مرکزی یزد ادامه داد: حضرت زهرا (س) در فضای غبارآلود جنگ روایت‌ها با بیان حقیقت‌ها و ایجاد خوراک فکری برای آیندگان با واکنش سریع همراه با استفاده از زبان هنر و قرائت خطبه‌های شفاف در مقابل دشمن زمان خود ایستادند.

* قانون وتو مصداق بارز قانون جنگل است

وی با اشاره به تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری با بیش از ۱۰۰ رأی در مجمع عمومی سازمان ملل و وتو آن در شورای امنیت سازمان ملل با ۱۳ رأی گفت: قانون وتو مصداق بارز قانون جنگل است و زمانی که نوبت به بازدارندگی جنایت‌کاران می‌رسد توسط اعضای شورای امنیت سازمان ملل وتو می‌شود؛ درست زمانی که بیش از ۱۸ هزار فلسطینی که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند شهید شدند بازهم آتش‌بس فوری توسط اعضای این سازمان وتو شد که این بیانگر ناکارآمدی این نهاد‌های بین‌المللی و چراغ سبزی برای جنایات بیشتر است.

مدرسی این‌گونه اقدامات را عاملی برای افزایش نفرت جهانی و بیانگر به بن‌بست رسیدن رژیم صهیونیستی دانست و عنوان کرد: تلاش مجامع بین‌المللی برای دفاع از اقدامات رژیم صهیونیستی بیانگر شکست نظامی و امنیتی و راهبردی این رژیم است.

*مقابله با فساد در کشور مطالبه به‌حق مردم است

وی مقابله با فساد در عرصه‌های مختلف را یکی از مطالبات به‌حق مردم عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها بر این موضوع تأکید داشتند؛ فساد هرچند کم زیبنده نظام اسلامی نیست و دولت برای جلوگیری از این موضوع اقداماتی انجام داده است، اما کافی نیست و چرا اینجاست که چرا اساساً بودجه محدود مملکت و بیت‌المال به‌جای اینکه صرف کالا‌های اساسی مانند دارو شود، صرف واردات کالا‌های غیرضروری می‌شود؟

امام‌جمعه موقت بخش مرکزی یزد بیان کرد: حضور پیکر‌های مطهر شهدا گمنام در استان یزد باعث تجدیدعهد با شهدا، تجلیل از مقام شهدا، یادآوری دستاورد‌های دفاع مقدس و نظام اسلامی می‌شود.

*اشد مجازات برای عاملان جنایت تروریستی در راسک

وی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در راسک گفت: شهادت بیش از ۱۰ نیروی امنیتی کشور در این حادثه تروریستی را تسلیت گفته و خواهان برخورد جدی و اشد مجازات برای عاملان این حادثه دردناک هستیم.

مدرسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: عمده مردم در بخش مرکزی خواهان پیگیری مسئولان استان درزمینهٔ پارکینگ ماشین‌های سنگین در این بخش به‌ویژه فهرج هستند.

ارسال نظرات