وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی و سومین سالگرد شهید گنجی؛

تمام فعالیت‌های ما باید در راستای تربیت شهید گنجی‌ها باشد

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی و سومین سالگرد شهید گنجی گفت: تمام فعالیت‌های ما باید در راستای تربیت شهید گنجی‌ها باشد.
کد خبر: ۹۵۶۴۲۶۲
|
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، شامگاه دوشنبه، ۲۷ آذر ماه، سی و سومین یادواره شهید صادق گنجی کاردار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان، با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدی زاده، استاندار بوشهر، غلامپور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده معزز شهیدان گنجی و مسئولین استانی و شهرستانی در مجتمع شهید شاهینی شهر برازجان برگزار شد.

در این مراسم اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بر شمردن ویژگی‌های شهید صادق گنجی گفت: شهید گنجی شهید عالی مقامی است که برای همیشه در قلب و ذهن ما حضور داشته و ماندگار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استان بوشهر، یک استان کم نظیر در حوزه فرهنگ است و دشتستان مهد پرورش نخبه‌های فرهنگی کشور می‌باشد، اظهار کرد: ما معتقدیم در جمهوری اسلامی اصالت فرهنگ مد نظر قرار می‌گیرد.

و‌ی افزود: فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی نیز باید با اصالت فرهنگی اجرا گردد و تمام فعالیت‌های ما باید در راستای تربیت شهید گنجی‌ها در ایران اسلامی انجام پذیرد.


اسماعیلی با گرامی داشت یاد و خاطره‌ی شهدای غزه بیان نمود: جا دارد از شهادت بیست هزار مردم غزه یادی کنیم که شجاعانه در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی در حال مقاومت هستند و امروز همه‌ی دنیا و شهر‌های مختلف اروپا و آمریکا شاهد جنایات رژیم صهیونیستی هستند؛ تنها در یک بیمارستان در یک شهر کودکان و زنان آسمانی شدند و مهم‌تر از این‌ها؛ پیام مقاومتی است که توسط مردم غزه به تمام مردم دنیا مخابره می‌شود، اما بعضی چشمانشان را در مقابل جنایات غاصبان صهیونیست بسته اند.


ایشان با اشاره به سال 1367 خاطر نشان کرد: بعضی افراد ساده لوح می‌گفتند این جنگ چه لزومی داشت؛ اما امام در جواب آن‌ها این جمله را فرمودند که: جنگ ما برکات زیادی را به دنبال داشت و خواهد داشت؛ و آزادی قدس و فلسطین از برکات جنگ تحمیلی بوده است و ما امیدواریم به زودی در قدس شریف نماز وحدت را به امامت، ولی فقیه برپا کنیم.


ایشان افزود: این دولت، دولتی مردمی است و در حال ارائه‌ی خدمات ارزشمندی به مردم عزیز ایران است و هم اکنون، چهارصد پروژه‌ی بزرگ در حال اجراست.


گفتنی است در این مراسم از خانواده شهیدان، نادر و صادق گنجی کاردار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان که توسط گروه تروریست صحابه به شهادت رسید تقدیر و تجلیل و از کتاب شهید گنجی رونمایی شد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات