امام جمعه یزد گفت: دشمن ما را تهدید می‌کند و ما باید از این تهدید به درستی استفاده کنیم و به خودباوری و خودسازی برسیم.
کد خبر: ۹۵۶۴۹۵۶
|
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهیمت تقوا اظهار کرد: مطیع پروردگار بودن و پرهیز از بدی و روی آوردن به خوبی از موارد تقوا است.
امام جمعه یزد ادامه داد: مطیع خداوند بودن و خدایی شدن، فراموش نکردن خداوند به عنوان مهمترین مسئله تقوا، قدردانی از خداوند و دوری از کفران نعمت از موارد مهم در راستای عمل به تقوا است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بالاترین نعمت خداوند به مردم ایران است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی طاغوت را از بین برد و تسهیل دهنده ظهور حضرت عصر (عج) است.
ناصری در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: گمراهی پس از معرفت، گمراهی در فتنه‌ها و فساد و شهوت سه موردی است که انسان را از دین دور می‌کند.
امام جمعه یزد عنوان کرد: بی‌پروایی و بی‌حجابی باعث دوری انسان از خداوند می‌شود باید سعی کنیم در این مسیر‌ها با بصیرت‌افزایی در توحید و خداشناسی و تدین فریب شهوت‌های دنیوی را نخوریم.
وی افزود: توکل به خداوند به عنوان پروردگارمان و قادر مطلق، صبر و استقامت در برابر سختی‌هاو حفاظت از دین باعث می‌شود تا انسان در مسیر درست حرکت کند.
ناصری ادامه داد: خداوند به تمام وعده‌های خود عمل کرده است و این باید باعث تقویت ایمان ما شود و صبر کنیم و بدانیم خداوند در تمام گرفتاری‌ها دست ما را می‌گیرد.
امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت فرصت‌سازی از تهدید‌ها اظهار کرد: دشمن ما را تهدید می‌کند و ما باید از این تهدید به درستی استفاده کنیم و به خودباوری و خودسازی برسیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت پیشگیری از حوادث و پیش‌بینی موقعیت‌ها تاکید وعنوان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید به این دو مورد توجه ویژه داشته باشند و برای مسائل طبیعی مدیریت‌هایی اندیشید.
ناصری با اشاره به روز تکریم مادران شهدا تصریح کرد: حضرت ام‌البنین (س) نماد مادری است که تمام فرزندان خود را در راه اسلام و خداوند فدا کرد و پس از آن به مبارزه با فتنه‌گران پرداخت.

ارسال نظرات