دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین برای احداث ۹ هزار و ۴۷۱ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۵۴۶۱
|
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، عطاء اله اکبری افزود: در طرح نهضت ملی مسکن با توسعه افقی شهرها این امکان فراهم شده است که زمین‌هایی را وارد محدوده شهرها کرد و از این طریق می‌توان با واگذاری زمین به متقاضیان زمینه برای ساخت مسکن توسط خود مردم فراهم شده و درنتیجه تعداد زیادی از این افراد خانه‌دار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در شهرهایی که مشکل زمین ندارند این طرح قابلیت اجرایی شدن دارد، اظهار داشت: توسعه افقی شهرها می‌تواند نخستین قدم باشد اما تا حدی که طبق طرح جامع نیاز به بلندمرتبه‌سازی نباشد.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این استان همسو با اولویت دولت، زمین برای ساخت ۷۵ هزار و ۵۶۶ واحد ویلایی در تمامی شهرستان های استان بجز زاهدان و چابهار تامین شده که بعد از بررسی به ۹ هزار و ۴۷۱ متقاضی طرح اراضی واگذار شده است و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

اکبری تاکید کرد: ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی علاوه بر سرعت اجرای پروژه‌ها، نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی و سکونت مردم براساس مختصات فرهنگی منطقه دارد.

وی گفت: در مجموع تاکنون ۲۳۸ هزار و ۷۸ نفر در سیستان و بلوچستان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۸ هزار و ۳۵۵ نفر واجد شرایط چهارگانه بوده و تایید نهایی شده‌اند.

ارسال نظرات