امام جمعه ایلام گفت:اجرای طرح ملی نهضت مسکن، اقدامی بسیار ارزشمند برای خانه‌دارشدن اقشار مختلف جامعه به‌ویژه اقشار کم‌درآمد است.
کد خبر: ۹۵۶۵۷۶۲
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت‌الاسلام‌والمسلمیناله نور کریمی تبارروز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام، اظهار کرد: اقدام دولت در اجرای طرح ملی نهضت مسکن، اقدامی بسیار ارزشمند برای خانه‌دارشدن اقشار مختلف جامعه به‌ویژه اقشار کم‌درآمد بوده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با تأکید بر اینکه همه مدیران و مسئولان مرتبط با طرح ملی نهضت مسکن، باید برای تحقق تعهد دولت مبنی بر ساخت یک میلیون واحد در سال با جدیت پای‌کار باشند، تصریح کرد: این طرح دولت، فرصتی برای ایلام است که باید با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی از این فرصت، در راستای خانه‌دار کردن مردم به‌ویژه نسل جوان استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه نگرش مدیران در این حوزه بسیار تأثیرگذار است، ابراز کرد: لازم است که در ایلام به‌گونه‌ای کار شود که بیش از سهمیه ایلام در راستای خانه‌دارشدن مردم ایلام از این طرح بهره برد.

 

کریمی تبار با اشاره به اینکه برخی از روستاهای ایلام نیاز به توسعه دارد و برخی روستاها نیز در ساخت‌وسازها محدودیت دارند، افزود: شرایطی فراهم شود که کسی در روستاها به‌خاطرنداشتن زمین از مسکن محروم نشود و لازم است که در زمینه تأمین اعتبار نیز با رایزنی اقدامات خوبی در حوزه فراهم‌کردن شرایط لازم و ارائه تسهیلات برای خانه‌دارشدن مردم صورت گیرد.

 

 وی گفت: در برخی نقاط روستایی ایلام محدودیت زمین وجود دارد، گفت: دراین‌خصوص بایستی مطالعاتی انجام شود که بر اساس شاخص‌ها، ویژگی‌ها، بافت مردمی و اقتضائاتی که در هر منطقه وجود دارد برای رفع نیاز مسکن متقاضیان و اهالی این روستاها با تخصیص زمین اقدام و زمینه مهاجرت معکوس به روستاها فراهم شود.

ارسال نظرات