کارشناس مسائل آموزشی گفت: سیاست‌های آموزشی باید نیازهای بازار کار منطبق بوده تا بتواند نیازهای کشور را برطرف نموده و تحول ایجاد کند.
کد خبر: ۹۵۶۵۷۶۶
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد فتاحی گفت: آموزش‌وپرورش در استان ایلام نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت جامعه دارد. ایلام یکی از استان‌های غربی ایران است که دارای زبان و فرهنگ متمایزی است و این ویژگی‌ها تأثیر بسزایی بر سیاست‌ها، برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌وپرورش در این منطقه داشته است.

 

کارشناس مسائل آموزشی گفت: به‌عنوان یک استان با جمعیت جوان و متنوع، ایلام نیازمند سیاست‌های آموزشی و پرورشی منطبق با نیازهای جامعه‌اش است. برنامه‌ها و استراتژی‌های آموزشی باید به‌گونه‌ای تنظیم شوند که علاوه بر ارتقای سطح دانش و مهارت‌های علمی و فنی، از هویت فرهنگی و زبانی این منطقه نیز حمایت کنند.

 

وی بیان داشت: اصلاح و به‌روزرسانی سیاست‌ها و برنامه‌های آموزشی باید باتوجه‌به نیازهای این منطقه و توسعهٔ مهارت‌های موردنیاز بازار کار انجام شود. ایجاد فرصت‌های آموزشی و پرورشی برای توسعهٔ مهارت‌های کاربردی و فنی، به‌ویژه در زمینه‌هایی که باتوجه‌به شرایط جغرافیایی و فرهنگی منطقه، از اهمیت خاصی برخوردارند، از جمله اقداماتی است که می‌تواند به توسعهٔ پایدار و پیشرفت جامعه محلی کمک کند.

 

کارشناس مسائل آموزشی گفت: سیاست‌های آموزشی باید نیازهای بازار کار منطبق بوده تا بتواند نیازهای کشور را برطرف نموده و تحول ایجاد کند.

 

فتاحی گفت: همچنین، ایجاد شرایط مناسب برای حضور دانش‌آموزان و جوانان در آموزش عالی و ادامه تحصیلات، از سایر اقداماتی است که می‌تواند به توسعهٔ فرهنگ دانش‌افزایی و ارتقای سطح دانش و فناوری در این منطقه کمک کند.

 

وی تصریح کرد: در نهایت، توجه به توسعهٔ بسترهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این امر به دانش‌آموزان و دانشجویان ایلام اجازه می‌دهد تا به‌دوراز محدودیت‌های جغرافیایی، به منابع علمی و دانشی جهانی دسترسی پیدا کرده و در جهت توسعهٔ دانش و مهارت‌های خود، گام بردارند

ارسال نظرات
آخرین اخبار