فرمانده مرزبانی خبر داد؛

کشف ۵۹ تن مواد مخدر در مرزهای کشور

اردبیل- فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۹ تن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۹۵۶۵۸۸۵
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

کشف ۵۹ تن مواد مخدر در مرزهای کشور

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار احمدعلی گودرزی شامگاه سه‌شنبه در جریان بازدید از مناطق مرزی مشگین‌شهر و گرمی در استان اردبیل، اظهار کرد: مرزبانان با هوشیاری تمام کار صیانت از مرزهای کشورمان را انجام می‌دهند تا زمینه برای امنیت پایدار در مناطق مرزی فراهم آید.

وی تصریح کرد: یک میلیون اتباع خارجی در سال‌جاری از مرزهای کشور ترد شده و امکان ورود آنها به داخل مرزهای کشور وجود ندارد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ۱۹ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در سال‌جاری با هوشیاری مرزبانان کشف و ضبط شده که عمده این کشفیات در مرزهای شرقی و جنوبی کشور بوده است.

گودرزی افزود: در این مدت ۳۶ هزار رأس دام، ۴۰ کیلو طلا و سایر کشفیات نیز با تلاش مرزداران انجام شده تا امکان حفظ امنیت پایدار در مناطق مرزی فراهم آید.

وی به گازرسانی مرزبانی علی کنار ارشق اشاره کرد و ادامه داد: در سخت‌ترین شرایط و صعب‌العبورترین وضعیت گازرسانی به این پاسگاه مرزی انجام شده و دولت جمهوری اسلامی ایران پنج میلیارد تومان برای گازرسانی به این پاسگاه هزینه کرده است.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این پاسگاه در ۲ هزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و وضعیت خاصی را پیدا کرده ولی این عملیات گازرسانی به بهبود روحیه سربازان این منطقه مرزی کمک کرده است.

وی ضرورت مهارت‌افزایی مرزبانان و استفاده از سیستم‌های مدرن را در صیانت از مرزها یادآور شد و اضافه کرد: با بهره‌گیری از سیستم حس‌گر الکترونیکی و دیوار مغناطیسی سعی بر این است تا امنیت مرزها برقرار شود.

گودرزی بیان کرد: با بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند و فناوری‌های به روز جهانی سعی می‌کنیم تا مرزهای کشورمان را با دقت و ظرافت کامل مراقبت کرده و اجازه کوچک‌ترین تهدید و یا تعرضی را ندهیم.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به رغم توطئه‌های دشمنان به ویژه در مناطق مرزی، ما با پایداری امنیت در این مرزها روبه‌رو هستیم که نمونه آن مرز استان اردبیل با آذربایجان شرقی است که از امنیت و استحکام خاص برخوردار است.

ارسال نظرات