مراسم وفات حضرت ام البنین (س) در سپاه تنگستان برگزارشد

مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تنگستان درمراسم سالروز وفات حضرت ام البنین س که درنمازخانه این رده برگزار شد گفت:ایثارگری از جمله ویژگی‌های بارز حضرت ام البنین (س) بود.
کد خبر: ۹۵۶۶۲۵۷
|
۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان ،حجت الاسلام والمسلمین عباس مکیان مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی (ع) تنگستان در مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت ام البنین (س) که درنمازخانه ناحیه تنگستان برگزار شد گفت:ایثارگری یکی از ویژگی‌های حضرت ام‌البنین (س) است، او چهار فرزند داشت و همه را فدای امام حسین (ع) کرد و اگر فرزندان بیشتری هم داشت، با جان و دل تقدیم امام خود می‌کرد. او همسر ایثارگری است که در شب‌ها کسیه غذا به دوش می گرفت و به در خانه‌های مردم می‌رفت.

مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی (ع) تنگستان در ادامه افزود:هم عباس باب الحوائج است و هم مادرش. در یک مکاشفه ای حضرت عباس را دیدند که به ایشان گله کرده اند که ما حاجت داریم و حاجت هایمان برآورده نمی شود و ایشان فرمودند متوسل شوید به مادرم ام البنین. از حضرت ام البنین کربلا بخواهید و اگر مشرف شدید بگویید من به نیابت از ام البنین آمده ام.


حجت‌الاسلام والمسلمین مکیان با اشاره به نصب حضرت ام البنین (س) تصریح کرد: نام ایشان، فاطمه مشهور به ام البنین دختر حزام بن خالد بن ربیعه از قبیله بنی کلاب است. این قبیله از جمله قبایلی است که در دلاوری و شجاعت زبانزد خاص و عام بود. پدر ایشان، حزام مکنّی به ابوالمجل، از چهره های شاخص و ممتاز و دلاور عرب و مادر ایشان، لیلا یا ثمامه دختر سهیل بن عامربن مالک است که از خاندانی شجاع و از چهره های به نام عرب به شمار می آمد.

مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تنگستان شجاعت را از جمله ویژگی‌های خاندان حضرت ام البنین (س) عنوان داشت وبیان کرد:خاندان حضرت ام البنین علیها السلام چه از طرف پدری و چه از طرف مادری،در دوران قبل و بعد از اسلام جزء دلیران و شجاعان عرب محسوب می شدند.
حجت‌الاسلام مکیان ولایت پذیری حضرت ام البنین (س) را یک ارزش مهم تلقی کرد وتأکید داشت: مادر گرامی حضرت ابوالفضل علیه السلام حدیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که را فرمود: «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» شنید و در جهت پیروی از آن عزیزترین ثمرات زندگی اش را در راه دفاع از مولایش فدا کرد و مشمول دعای پیامبر گرامی اسلام که «اللهم وال من والاه و أعن من أعانه و نصر من نصره و أحبّ من أحبه»بود، قرار گرفت.
عباس مکیان درپایان ضمن تشریح حوادث کربلا وشهادت چهار فرزندش دراین سرزمین گفت:حضرت ام البنین پس از شهادت فرزندانش، گوشه عزلت گزید و سرانجام در سیزدهم جمادی الثانی سال ۶۴ هجری یعنی سه سال پس از جریان جانسوز عاشورا رحلت فرمود.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار