امام جمعه بهاباد با گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی و دهه بصیرت گفت: حماسه ۹ دی ملت ایران برخاسته از بصیرت آن‌ها و نیازمند جهاد تبیین است.
کد خبر: ۹۵۶۶۴۶۱
|
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی درخطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به درپیش بودن سالگرد حماسه نهم دیماه وبابیان اینکه نهم دی حماسه ماندگاروتاریخی است که دلبستگی مردم را به نظام اسلامی نمایان کرد.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه یوم الله ۹ دی را باید گرامی داشت و از فراموش شدن این روز بزرگ تاریخی جلوگیری کرد افزود: این حماسه بزرگ، ماندگار و سرنوشت ساز، نمایش معجزه الهی، قدرت فکری ملت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است.
بشکانی با اشاره به اینکه ۹ دی، روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایت‌مداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف گرایی و عمل به هنگام مردم ایران اسلامی است اظهارداشت: حماسه نهم دی؛ نیازمند جهاد تبیین است.
امام جمعه بهاباد به دهه مقاومت وبصیرت اشاره کرد وافزود: امسال حماسه ۹ دی با حوادث فلسطین و غزه تقارن یافته، رژیم صهیونیستی از جریان مقاومت ضربه‌ای غیر قابل ترمیم خورده لذا برای جبران شکست ذلت بار خود زنان و کودکان را قتل عام می‌کند و مجامع بین المللی نیز در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند.
امام جمعه بهاباد به مسئله انتخابات ومشارکت حضورمردم دراین صحنه سیاسی اشاره کرد وافزود: وفاداران به نظام، انتخابات باشکوه و حضور حداکثری را می‌خواهند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با تاکید براینکه انتخابات مظهر قدرت و قوت ملی خواهد بود افزود: باید جهاد همگانی برای تحقق انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی شکل گیرد، زیرا انتخابات پرشور، بهترین ابزار دفاعی در برابر دشمن، و اقتدار نظام و کشور است.
ابراهیمی بشکانی بیان داشت: امروز دشمن از آشوب‌سازی و تنش‌افزایی در جامعه ناامید شده است و بر روی کاهش مشارکت مردم تمرکز کرده و باید مطالبات خود را طوری مطرح کنیم تا اینکه دشمن نتواند از آن‌ها سوءاستفاده کند و توسط بوق‌های تبلیغاتی خود در جامعه نشر بدهد.
امام جمعه بهاباد همچنین دربخش دیگری ازسخنان خود به هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی ره اشاره کرد واین روزراگرامیداشت وگفت: تاسیس نهضت سوادآموزی یکی از اقدامات ماندگار امام خمینی (ره) بود.
وی ادامه داد: بی سوادی ننگ جوامع انسانی و اسلامی است، لذا در اهمیت کار آموزش دهندگان باید گفت که شما ضمن شناسایی افراد بی سواد و تعلیم و تربیت آنها، مجاهدان و جهادگران فی سبیل الله هستید.
امام جمعه بهاباد افزود: در زمانی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران فرمان تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی را دادند کمتر از ۵۰ درصد از جمعیت آن زمان کشور سواد داشت و امروز این آمار به بیش از ۹۸ درصد رسیده که نشان دهنده اهمیت کار نهضت سوادآموزی است.
حجت الاسلام بشکانی درادامه خطبه‌ها ۱۳ دی سالگرد شهادت سرداردل‌ها حاج قاسم سلیمانی وهمچنین دانشجوی شهید سقوط هواپیمای اوکراین امیرحسین قربانی را گرامی داشت واز عموم مردم همیشه درصحنه و ولایت مداربهاباددرخواست نمود تا در بربرنامه‌هایی که درسطح شهرستان برگزارمیشودهرچه با شکوه‌تر شرکت کنند.
امام جمعه بهاباد شهادت سردارسپاه اسلام شهید سید رضی موسوی که اخیرا درجراین حمله صهیونیست‌ها در سوریه به شهادت رسده راتسلیت گت وخاطرنشان کرد: شهید موسوی پا به پای شهید حاج قاسم در سوریه حضور داشت و حاج قاسم او را فرمانده‌ای زیرک می‌دانست. درست است که شهادت برای ما افتخار است، اما برای جبهه باطل جز ذلت نیست.
وی عنوان کرد: رژیم آدمکش صهیونیستی عقل خود را در سه ماه گذشته از دست داده است و مردم را در مدرسه و بیمارستان به شهادت رساندند. خون شهید موسوی یقینا به تثبت و پیروزی مقاومت منجر می‌شود و به فضل الهی نشان این رژیم از روی زمین پاک خواهد شد. پیروزی خط مقاومت را از خداوند متعال خواهانم.
انتهای پی

ارسال نظرات