خبرهای داغ:
سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) و دبیر کل کنگره ملی شهدای استان قم با حضور در دفتر دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت‌های سازنده وی در دو برنامه‌‌ شاخص تولید سمونی خط‌شکنان و جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ قدردانی کرد.
کد خبر: ۹۵۶۶۵۱۶
|
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار محمدرضا موحد دبیر کل کنگره ملی شهدای استان قم در دیدار با دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت‌ها و همکاری سازنده وی در سمفونی «خط شکنان» به آهنگ‌سازی بهزاد عبدی و رهبری ارکستر منوچهر صهبایی و «جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷» با محوریت تولید فیلم مستند با موضوع ۶۰۹۰ شهید استان قم تقدیر کرد.

سمفونی «خط شکنان» با هدف بزرگداشت یاد و خاطره دلاور مردان لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب‌(ع) و ابلاغ پیام و تبیین راه و هدف شهدای بزرگوار دوران دفاع مقدس از مسیر هنر، تولید شد و ۲۱ تیرماه در تالار وحدت پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

این سمفونی ساخته بهزاد عبدی است و توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی و همراهی گروه بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان اجرا شد. ضمن اینکه سمفونی «خط شکنان» به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد رودکی، کنگره ملی شهدای قم و مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر تولید شده و حمیدرضا نوربخش تهیه‌کنندگی این اثر فاخر را برعهده داشته است.

نخستین جشنواره ملی «فیلم مستند ۱۷» ذیل کنگره شهدای استان قم با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی بر محوریت تولید فیلم مستند با موضوع ۶۰۹۰ شهید استان قم از سال ۱۴۰۰ شروع شد که در مجموع ۶۰ اثر به این جشنواره راه یافت.

بخش اصلی این جشنواره شامل (جایزه سردار شهید مهدی زین الدین) مستند تولیدات کنگره ملی شهدای استان در بخش (الف)، (جایزه سردار شهید محمد بنیادی) مستند تولیدات کنگره ملی شهدای استان در بخش (ب) و (جایزه سردار شهید مصطفی کلهری) مستند تولیدات کنگره ملی شهدای استان قم بود.

از بخش‌های ویژه جشنواره ملی «فیلم مستند ۱۷» می‌توان به (شهید کمال کورسل) شامل فیلم‌های مستند با موضوع شهدای بین الملل که اندیشه حرکتی آنها در سیره مقاومت در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت و همچنین خاستگاه و جایگاه پرورش اندیشه آنها از استان قم بوده و یا پیکر پاک مدفون شده این شهدا در شهر قم اشاره داشت.

بخش آزاد این جشنواره نیز شامل فیلم‌های مستند حداکثر ۳۰ دقیقه‌ای با موضوع رشادت‌ها و حماسه‌های ماندگار ایثارگران انقلاب اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس در لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات