نماینده ولی‌فقیه در وزارت دفاع کشور با بیان اینکه حاکمیت ایران پیرو نهضت عاشورایی است، گفت: مردم ایران همواره در آزمون‌های مختلف سربلند بوده‌اند؛ انتخابات پیش رو آزمون دیگری برای ایرانیان است.
کد خبر: ۹۵۶۶۶۵۸
|
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجان‌پور در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی و روز بصیرت و یادبود دو سردار عرصه جهاد تبیین و جبهه مقاومت حضرت علامه مصباح یزدی و سردار سلیمانی که صبح امروز در محل مسجد روضه محمدیه (حظیره) برگزار شد، اظهار کرد: مردم یزد در دفاع از اسلام، قرآن، حاکمیت و ارزش‌های اسلامی سابقه تاریخی درخشانی دارند.

حکومت ایران پیرو نهضت عاشورایی است/انتخابات، آزمون دیگری است ک ملت ایران در پیش دارد


نماینده، ولی فقیه در وزارت دفاع کشور عنوان کرد: مردم استان یزد مانند سایر هم‌میهنان، نهم دی‌ماه در تاریخ ایران را به روزی به‌یادماندنی تبدیل کردند.

وی با تأکید بر اینکه پیوند ملت با ولایت یک پیوند عمیق قلبی و ناگسستنی است، ادامه داد: مردم در روز نهم دی‌ماه در آزمون دفاع و میثاق با ولایت سرافراز و روسپید بیرون آمدند.

آقاجان‌پور با اشاره به فرموده امام رضا (ع) مبنی بر اینکه امامت و ولایت اساس اسلام است، تأکید کرد: مردم ایران اعتقاد دارند که اسلام و ارکان آن بدون ولایت ناقص است.

اسلام با ولایت کامل شد

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در طول رسالت و مأموریت خود از همه ابعاد اسلام فرمودند؛ اما زمانی اسلام خوانده شد که موضوع ولایت و امامت گفته شد، ادامه داد: وقتی پیامبر اکرم (ص) پیام ولایت و امامت را از جانب پروردگار متعال به مردم ابلاغ کردند، این آیه نازل شد که «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا»؛ یعنی با ولایت و امامت است که اسلام کامل و نعمت تمام می‌شود و در نهایت خداوند متعال از آن دین راضی است.

وی با بیان اینکه در منطقه اسلام‌های مختلفی، چون اسلام آمریکایی، اموی، داعشی و... به وجود آمده است، بیان کرد: اسلامی که در آن امامت و ولایت نباشد، اسلام مورد رضایت پروردگار نیست و تنها در اسلام علوی به امامت و ولایت پرداخته شده است.

آقاجان‌پور با یادآوری اینکه در طول تاریخ دشمنی دشمنان با امامت و ولایت بوده است؛ نه با نماز، روزه، حج، قرآن و ... ادامه داد: امروز اگر در کشور‌های اسلامی مردم مسلمان شبانه‌روز نماز و قرآن بخوانند، نظام سلطه با آن کاری ندارد؛ آن‌ها با دین اسلام و پیروانشان تا زمانی که برای منافع دولت‌های استکباری ضرر نداشته باشد، مسئله‌ای ندارند؛ با اسلام علوی مخالف هستند؛ چراکه در این اسلام با سلطه‌گری اجانب مخالفت می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز وضعیت مردم مظلوم غزه را مشاهده می‌کنیم که بی‌رحمانه زنان و کودکان را قتل‌عام می‌کنند و کشور‌های اسلامی و بیش از یک میلیارد جمعیت مسلمان اقدامی نکرده و دست روی دست گذاشته‌اند؛ چون در این کشورها، اسلام تحت نفوذ آمریکا و نظام سلطه قرار دارند.

تا کجا با دشمن کنار بیاییم؟

نماینده، ولی فقیه در وزارت دفاع کشور گفت: دشمنی نظام سلطه با ایران برای این است که ما شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است» داریم؛ چراکه این شعار در تعارض با منافع نظام سلطه است.

آقاجان‌پور با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های زیادی علیه ایران اسلامی صورت گرفت؛ اضافه کرد: این توطئه‌ها برای آن است که به ملت ایران فشار آورده تا آنان دست از آرمان‌های خود برداشته و به عقب برگردند.

وی یادآور شد: برخی راه کنار آمدن با نظام سلطه را سازش می‌دانند؛ تا کجا کنار بیاییم تا آن‌ها دست از سر ما بردارند؟ بر اساس آیات قرآن آن‌ها هرگز از ایران راضی نخواهند؛ تا زمانی که به‌طور کامل تسلیم خواسته‌های آنان شویم.

استاد حوزه علمیه افزود: در چنین شرایطی باید توجه داشته باشیم که اسلام و قرآن ناب و همچنین نهضت عاشورایی چه می‌گوید؛ بر این اساس به هیچ کشور و ملتی ظلم و ستم نمی‌کنیم؛ و زیر بار ظلم و ستم هم نمی‌رویم؛ حاکمیت ایران پیرو نهضت عاشورایی است.

ما ملت امام حسینیم

وی با اشاره به سخنان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: ما ملت امام حسینیم؛ ملت امام حسین زیر بار ظلم و ستم نمی‌رود و عزت خود را حفظ می‌کند.

آقاجان‌پور ادامه داد: امروز شعار ملت در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان این است که ما در سایه بصیرت و آگاهی هرگز و هرگز تسلیم خواسته‌های نامشروع شما نخواهیم شد و مقاومت و ایستادگی می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش علامه مصباح یزدی در جهاد تبیین و بصیرت افزایی، عنوان کرد: با بصیرت آگاهی می‌توان بر تمام توطئه‌های دشمنان فائق آمد؛ مردم در آزمون‌های مختلفی که برایشان به وجود آمد، درخشیدند. به‌عنوان نمونه در فتنه ۸۸ و در اغتشاشات سال قبل مردم به میدان آمده و بساط فتنه گران و فتنه جویان را جمع کردند.

نماینده، ولی فقیه در وزارت دفاع کشور تأکید کرد: نمی‌توان نسبت به وضعیت فرهنگی جامعه بی‌تفاوت باشیم؛ این بر همه فرض است که جهاد تبیین و امربه‌معروف و نهی از منکر را انجام دهند.

نباید فریب تبلیغات دشمن را بخوریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن وارد خانه‌ها شده و تلاش می‌کند تا هویت دینی و اسلامی را از ما بگیرد، گفت: پیام حضرت زهرا (س) به ما عفت و حجاب است؛ نباید فریب تبلیغات دشمن را بخوریم.

انتخابات، آزمون دیگری است که ملت ایران در پیش دارد

آقاجان‌پور با اشاره به اینکه آزمون انتخابات، آزمون دیگری است که ملت ایران در پیش دارد، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا مردم در انتخابات حضور کمرنگی داشته باشند تا بگویند مردم پای انقلاب و نظامشان نیستند. ما در کشور مشکل داریم؛ به تعبیر مقام معظم رهبری اگر بخواهیم مشکل را حل کنیم، باید مجلس قوی و نمایندگانی صالح را برگزینیم تا این افراد بتوانند مشکلات کشور را حل کنند.

وی تأکید کرد: ما با دشمنی دشمنان و تحریم آنان مواجه هستیم؛ باید در صحنه باشیم و از نظام و کشور خود دفاع کنیم؛ تک‌تک رأی‌هایی که می‌دهیم، به‌مانند اقامه نماز واجب است؛ چراکه سبب حفظ نظام خواهد شد؛ ان‌شاءالله حضور پر شور مردم را در روز انتخابات مشاهده خواهیم کرد.

ارسال نظرات