خبرهای داغ:
دکتر مجذوبی:

بیمارستان اکباتان همدان به مرکز جامع طبی کودکان تبدیل خواهد شد

همدان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه بیمارستان اکباتان همدان به مرکز جامع طبی کودکان تبدیل خواهد شد، گفت: به طور قطع این پروسه زمانبر است اما تمام بستر را فراهم خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۵۶۶۷۷۹
|
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون افتتاح بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان و پذیرش بیمار در این مرکز، اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته این بیمارستان بعد از ۱۴ سال به ثمر نشست.

وی با اشاره به وجود ۵۰۰ هزار جمعیت زیر ۱۸ سال در استان، بر اهمیت ساخت این بیمارستان تاکید و بیان کرد: در خصوص دسترسی به خدمات سلامت در حوزه کودکان نارضایتی‌هایی وجود داشت و برای آنکه در این حوزه خدمات خوبی ارائه شود، تصمیم و برنامه‌ریزی برای ساخت بیمارستان کودکان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان به آغازبه کار و پذیرش بیمار در این بیمارستان اشاره و عنوان کرد: از پنج‌شنبه ۷ دی ماه با تدابیر و حداکثر ایمنی لازم کودکان بیمار به این بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز فعالیت تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر در این بیمارستان مراجعه سرپایی داشته است، گفت: بیش از ۲۰ نفر هم در مدت ۴۸ ساعت بستری شدند که امیدواریم خدمات لازم به آن‌ها ارائه شود.

مجذوبی با بیان اینکه این بیمارستان ۲۷۰ تخت شامل ۱۹۰ تخت بخش عمومی و مابقی تخت‌های ستاره‌دار دارد، بیان کرد: این مرکز از لحاظ داشتن تجهیزاتی نظیر رادیولوژی و سی‌تی‌اسکن مشکلی ندارد و پیگیر هستیم تا در آینده دستگاه ام آر آی هم در این مرکز مستقر کنیم ضمن اینکه جانمایی برای این دستگاه در بیمارستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان فضای بی‌نظیری دارد و از لحاظ آموزشی نیز می‌تواند برای فراگیران مناسب باشد، گفت: طبقه هشت و نهم این بیمارستان دارای بخش‌های آموزشی بی‌نظیری است که به لحاظ آموزشی نقش موثری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه در این بیمارستان خدمات جراحی نیز در کنار خدمات داخلی از امروز آغاز شده و اتاق عمل کار خود را آغاز خواهد، افزود: در تلاش هستیم در آینده نزدیک تمام جراحی‌های اطفال را نیز در این مرکز ارائه دهیم ضمن اینکه مرکز تروما و حوادث، همچنان بیمارستان بعثت خواهد بود.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم تا در روز‌های آینده کلینیک تخصصی را بعدازظهر علاوه بر کلینیک تخصصی که صبح داریم، راه‌اندازی کنیم.

مجذوبی با تاکید بر اینکه بیمارستان اکباتان همدان به مرکز جامع طبی کودکان تبدیل خواهد شد، بیان کرد: به طور قطع پروسه تبدیل این بیمارستان به مرکز جامع طبی کودکان زمانبر است، اما تمام بستر را فراهم خواهیم کرد تا این امکان فراهم شود که این صورت در نوع خود در غرب کشور بی‌نظیر خواهد شد.

وی به جایگاه بالای بیمارستان اکباتان در گردشگری سلامت اشاره و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در این مدت سعی کرده در تمام محور‌ها حرکت رو به جلویی داشته و آن‌ها را فعال کند که نمونه آن حوزه درمان، توسعه، بهداشت، تحقیقات، انضباط مالی و... است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه از ۲ هزار و ۸۰۰ تخت خوابگاهی که در دولت سیزدهم در کشور راه‌اندازی شده بیش از ۸۰۰ تخت در همدان است، گفت: مجوز احداث دو خوابگاه بین‌الملل را برای دختران و پسران را همدان را گرفته ایم که آن‌ها را پیش خواهیم برد.

وی با اشاره به وجود ۱۰ شرکت فعال در حوزه پارک و فناوری دانشگاه عنوان کرد: در این دولت بخش تحقیقات علوم پزشکی همدان دوره درخشانی را طی کرده و رتبه‌های خوبی در حوزه تحقیقاتی کسب شده که و به زودی در حوزه وزارتخانه از بخش تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تجلیل خواهد شد.

مجذوبی ادامه داد: همدان در درصد بیماران پیش‌دیابت کشف شده رتبه اول، در آمار مشکوک به دیابت رتبه چهارم و در کشف بیماران مشکوک به فشارخون رتبه ششم را دارد.

وی به اجرای پویش غربالگری بیماری دیابت و فشار خون در همدان اشاره و بیان کرد: مردم همدان استقبال کمتری از این طرح داشتند در حالی که می‌توان از فرصت استفاده کرد و با تشخیص بیماری درمان به موقع انجام داد، ضمن اینکه پرسنل ما با دقت بسیار بالا غربالگری انجام می‌دهند و کیفیت را قربانی کمیت نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه طی هفته‌های آینده فضا‌های بازی کودکان بیمارستان اکباتان نیز جانمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در مورد فضای بیمارستانی مشکلاتی داشتیم، اما اخیرا مسیری باز شده و به جلو می‌بریم و اتفاق خوبی در این حوزه خواهد افتاد.

بیمارستان اکباتان همدان به مرکز جامع طبی کودکان تبدیل خواهد شد

انتهای پیام/

ارسال نظرات