در فرازی از وصیت‌نامه شهید آمده است: کاش من صدها جان داشتم و فقط در راه امام عزيز فدا می‌کردم. اين راه راهِ رستگاری است. آنانی که به دنبال افکار خود و با اين و آن می‌روند، بدانند هرگز نه در دنيا و نه در آخرت رستگار نخواهند شد.
کد خبر: ۹۵۶۷۰۲۸
|
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهید «سید حسن موسوی»؛ در دهم مردادماه سال 1339 در شهر اراک متولد شد. از همان کودکی، انس با قرآن و عشق به اهل‌بیت(علیهم السلام) در اعماق جانش ریشه دواند؛ نور قرآن و ایمان به سیرت و صورت او شعاع افکند و موجبات کمال روحی و معنوی او را فراهم کرد. تحصیلاتش را تا پایان دوره کاردانی در رشته مکانیک ادامه داد.

با شروع جنگ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و تا لحظه عروج جاودانی خویش با تمام وجود در خدمت این نهاد مقدس بود. در عرصه مبارزه، با قبول مسئولیت‌های مختلف از جمله تبلیغات، مهندسی و ... خدمات شایان توجهی نمود و موجبات رضایت الهی را برای خود فراهم کرد؛ هر جا که قدم می‌گذاشت و دست به هر کاری که می‌زد، منشأ تحول و خیر و کمال می‌شد. در پشت جبهه، با معرفی حماسه‌سازان جنگ و مقایسه جبهه‌های نور و ظلمت، جوانان را به شرکت در مبارزه و پیوستن به کاروان عاشقان حسینی(علیه السلام)، تحریک و تشویق می‌نمود.

او پس از سال‌ها خدمت صادقانه هنگامی که فرماندهی سپاه ساوه را بر عهده داشت و برای سرکشی به نیروها در معیت شهید ناصری (فرمانده گردان ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)) در جبهه بود در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید در گلزار شهدای شهر اراک به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه شهید:

فدای امام عزيز شوم.

 امام خمينی که اين چنين انقلابی در روحيه ما ايجاد کرد که اين‌ چنين قلبمان مَملو از عشق به اسلام، قرآن و ائمه اطهار باشد.

کاش من صدها جان داشتم و فقط در راه امام عزيز فدا می کردم. اين راه راهِ رستگاری است. آنانی که بدنبال افکار خود و با اين و آن می روند، بدانند هرگز نه در دنيا و نه در آخرت رستگار نخواهند شد.

فراموش نشود که دلم می خواهد بچه هايم دقيقا راه مرا دنبال کنند و به آنها بگوييد که پدرش چگونه بود، چگونه زيست و چگونه مُرد (اگر مُ‍‍ردنم آن طوری باشد که خودم می خواهم؛ اللهم الرزقنا توفيق شهادت فی سبيل الله)

انتهای پیام/

ارسال نظرات