تأثير شهید پورجعفری بر جهان اسلام بی‌نظیر است

پیشکسوت دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه تأثير سردار پورجعفری بر ملت ایران، جهان اسلام و جهان تشیع در طول تاریخ بی‌نظیر است، گفت: شهید پورجعفری یک لحظه غفلت نداشت .
کد خبر: ۹۵۶۷۳۳۵
|
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی ابوالحسنی، از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس شامگاه، ۱۱ دی‌ماه در چهارمین یادواره «عزیز سلیمانی» در دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان خاطراتی از شهید پورجعفری و بیان اینکه نباید از شهید پورجعفری غفلت کرد او در بین شهدا نیز مستور است و فقط شهید سلیمانی توانست حق حاج حسین را ادا کند، گفت: او مرد ادب بود و جایگاه ادب نسبت به فرمانده و، ولی را می‌دانست.
وی با بیان اینکه حاج حسین پورجعفری بیشتر از حاج قاسم کار کرد و کمتر از او خوابید، اما وزنه فقط در پیشگاه خداوند است، افزود: قصه‌های حاج قاسم و حاج حسین فراتر از این حرف‌ها است و سردار سلیمانی همواره می‌گفت دیگر طاقت داغ دیدن ندارد و حسین را از خود فاصله می‌داد، اما حاج حسین هیچگاه از سردار فاصله نگرفت.

ابوالحسنی ادامه داد: آیا حق کسی که ۳۰ سال پا به پای حاج قاسم رفته، شهادت نبود؟ شهادت یعنی تلاش کن، جهاد کن و آن وقت مرگ شهادت محسوب می‌شود. اگر حاج‌حسین پورجعفری شهید نشده بود به او ظلم می‌شد و حاج حسین حتماً از خواص بود.
این پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه تأثیر سردار پورجعفری بر ملت ایران، جهان اسلام و جهان تشیع در طول تاریخ بی‌نظیر است، تصریح کرد: شهید پورجعفری در رکاب کسی بود که میلیون‌ها نفر به واسطه او هدایت شدند. حاج حسین کم حرف و مؤدب، یک لحظه غفلت نداشت.
ابوالحسنی با یادآوری آخرین لحظات دیدار خود با شهید سلیمانی و شهید پورجعفری، اظهار کرد: کم حرف زدن و حفظ سِر، حاج حسین را جزو خواص اولیا خدا قرار داده است. شهید پورجعفری همه زندگی خود را نذر اسلام کرد؛ مسیر رسیدن ما به حاج قاسم همیشه حاج حسین‌پور جعفری بوده و هنوز هم هست.

ارسال نظرات