یادداشت

نقش حاج قاسم در احیای جبهه مقاومت

امام خامنه‌ای در دیدار خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی در ۹ دی امسال فرمودند: مهمترین نقش و خدمت این شهید بزرگوار، احیای جبهه مقاومت در منطقه بوده است.
کد خبر: ۹۵۶۷۵۶۸
|
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۳

درباره نقش حاج قاسم در احیای جبهه مقاومت

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، امام خامنه‌ای در دیدار خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی در ۹ دی امسال فرمودند: مهمترین نقش و خدمت این شهید بزرگوار، احیای جبهه مقاومت در منطقه بوده است.

مقاومتِ نزدیک به سه ماهه غزه به علت وجود جبهه مقاومت است، گفتند: شهید سلیمانی برای احیای جبهه مقاومت تلاش بسیاری کرد و این کار را با همان اخلاص و با تدبیر و عقل و اخلاق به پیش بُرد.

شهید سلیمانی دست فلسطینی‌ها را پر کرد

این مرد دست فلسطینی‌ها را پر کرد. کاری کرد که یک منطقه کوچکی مثل نوار غزه در مقابل رژیم صهیونیستی با آن همه ادعا می‌ایستد بلایی سر آن‌ها می‌آورد که ۴۸ساعته آن‌ها می‌گویند آتش بس کنیم.

اینها را حاج قاسم سلیمانی انجام داد؛ دستشان را پُر کرد کاری کرد که بتوانند بِایستند، بتوانند مقاومت کنند. این چیزی است که برادران فلسطینی ما مکرّر ‌در ‌مکرّر پیش خود بنده گفته‌اند.

البتّه من می‌دانستم امّا آن‌ها هم آمدند پیش ما شهادت دادند در سفرهای متعدّدی که این رهبران فلسطینی آمدند، همه‌ی آن‌ها این را [گفتند.]»

اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس با اشاره به نقش شهید سلیمانی در حمایت از مقاومت فلسطین در جنگ ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه، گفت: «شهید سلیمانی در جریان این نبرد لحظه به لحظه با مقاومت فلسطین همراه بود.»

شهید سلیمانی بارها به غزه سفر کرد

احمد عبدالهادی عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی و نماینده جنبش حماس در لبنان نیز گفت: «سلیمانی بارها به غزه سفر کرد و در نقشه دفاعی و طراحی و ترسیم آن از همان لحظه اول شرکت داشت این یک راز نیست و دشمن همه این‌ها را می‌داند، اما آنچه را که نمی‌داند بسیار بیشتر از آن چیزهایی است که می‌داند.»

قدرت امروز غزه نتیجه تلاش‌های شهید سلیمانی است

زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در این رابطه گفت: «قدرت و امکاناتی که امروز غزه به آن دست یافته است، نتیجه تلاش‌های بزرگ شهید سلیمانی است گام راهبردی سردار سلیمانی با ارسال موشک‌ها و اسلحه‌ها به نوار غزه آغاز شد و این مسئله شبیه یک معجزه بود و از نظر فنی و امنیتی و امکان‌پذیر بودن بسیار سخت بود، امّا انجام شد سردار سلیمانی شخصاً در این مسیر تلاش کرد و به کشورهای متعدد سفر کرد و برای رساندن این سلاح‌ها برنامه‌ریزی و مقدمه‌چینی کرد و واقعاً این سلاح‌ها به غزه رسید. سلاح‌هایی که سردار سلیمانی به نوار غزه رساند، با همان موشک‌ها راه برای بمباران تل آویو باز شد.»

تونل‌های زیر زمینی ایده حاج قاسم

احمد عبدالهادی عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی و نماینده جنبش حماس در لبنان گفت: «اندیشه احداث تونل در زیرزمین در غزه که امروز بیش از ۳۶۰ کیلومتر در آن تونل احداث شده است و آنان (صهیونیست‌ها) این را به خوبی می‌فهمند و همین کافی است از طرف ۲ نفر یکی فرمانده شهید یعنی عماد مغنیه و دوم حاج قاسم سلیمانی مطرح شد.»

ناصر ابوشریف نیز با اشاره به آخرین دیدار خود با شهید سلیمانی اظهار داشت: «حاج قاسم همواره بر اهمیت دفاع از مردم مظلوم فلسطینی تاکید داشت و در آخرین دیدارش به ما گفت که فلسطین بزرگترین مسئولیتی است که بر گردن ما نهاده شده و در آخرت اولین چیزی که از ما خواهند پرسید، درباره دفاع از مردم مظلوم فلسطین در برابر اسرائیل است.»

قدس همیشه در قلب سردار سلیمانی جای داشت

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی: شهر قدس اشغالی همیشه در قلب سردار سلیمانی قرار داشت و در تمامی نبردهایی که شهید سلیمانی در منطقه در آن حضور داشت، قطب‌نمای آن جنگ قدس بود؛ چراکه هدف حفظ مقاومت است.

آری امروز صهیونیست ها آمریکا و هم‌پیمانان آنان با شکست‌های متعددی از نهال تنومند مقاومت مواجهه شدند جدول سیاست‌های آنان به کلی بهم خورده ضربات متعددی از عراق لبنان یمن فلسطین خورده و می‌خورند.

به تعبیر خودشان حیثیت آنان مثل ظرف چینی شکست، این ضربات فنی و حساب شده مقاومت بر کاخ های پوشالی و لشکریان ابرهه‌وارشان است که امروز جایی نیست که در تیررس ابابیل‌های مقاومت نباشند.

طوفان الاقصی بادهایی که دشمنان در منطقه کاشته بودند بر باد داد

هرچه باد در منطقه کاشته بودند طوفان الاقصی مقاومت همه آن‌ها را برباد داد، و امروز گلوی استکبار در زیر چکمه‌های مقاومت در حال خرد شدن و نابود شدن می باشد.

آری این کار حاج قاسم بود واین هنر این مرد الهی بود که مقاومت را جان بخشید و شهادت را در کالبد آنان به عنوان یک اصل نهادینه کرد حاج قاسم عزیزی که بیش از ۴۰سال ازاین خیمه به آن خیمه ازاین سنگر به آن سنگر وازاین جبهه به آن جبهه تا مقاومت مقاوم شود وامروز در جهانی شدن آن یقیناً حاج قاسم سلیمانی پیشگام وپیشتاز است.

محسن سنجری

ارسال نظرات
آخرین اخبار