خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران خبر داد:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: در هفته بزرگداشت مقام زن، بیش از ۲ هزار برنامه در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۷۶۱۸
|
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، مجید امیرعبداللهیان ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت میلاد حضرت زهرا (س) و بزرگداشت هفته زن با خبرنگاران شهرستان ری، اظهار کرد: در هفته بزرگداشت مقام زن و به همت بسیج جامعه زنان استان تهران، برنامه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تربیتی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به تلاقی هفته بزرگداشت مقام زن با سالروز شهادت سردار سلیمانی و هفته مقاومت، عنوان کرد: در این راستا شعار این هفته خطاب به سردار دل‌ها «این سرزمین شیرزنان است، قهرمان» نامگذاری شده و اغلب برنامه‌ها با محوریت مادران و همسران شهدا برگزار می‌شود.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران عنوان کرد: برگزاری هشت یادواره شهرستانی شهدای زن، ۱۰ همایش شهرستانی مادران قهرمان‌پرور، فضاسازی فرهنگی با محوریت هویت زن مسلمان، برگزاری ۴۵۰ همایش و نشست با حضور بسیجیان، بانوان فعال، مادران و همسران شهدا و اقشار مردم از برنامه‌های این هفته است.
امیرعبداللهیان، پیاده‌سازی و بومی‌سازی سخنان مقام معظم رهبری در حوزه زن و خانواده در قالب‌های محتوایی مختلف، برگزاری بیش از ۳۰۰ جشن میلاد با هدف معرفی کرامت و منزلت زن در سطح پایگاه‌های مقاومت، تجلیل از مادران و همسران شهدا و زنان نخبه، کارآفرین و مادران چند فرزند را از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن برشمرد.

وی از برگزاری برنامه یک‌ساله فراخوان جشنواره مد و لباس با عنوان «تن‌پوش نور» با حضور ۱۵۰ نفر از فعالان عرصه مد و لباس و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ایده‌پردازی در حوزه طراحی خبر و ادامه داد: همچنین در هفته بزرگداشت مقام زن، ۲۵۰ مسابقه فرهنگی علمی با موضوع نقش زنان در پیشرفت انقلاب و ۱۷۰ جشنواره مفهومی و تجسمی برگزار و  ۳۰ گروه جهادی به مناطق کمتر برخوردار و محروم استان تهران اعزام می‌شوند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به هدفگذاری دشمن برای نسل جوان و نوجوان در پوشش شعار «زن، زندگی، آزادی» و به منظور شکست هجمه‌های دشمن، در بیش از ۵۵۰ مدرسه دخترانه برنامه‌های فرهنگی با رویکرد تبیین جایگاه زن در اسلام و تطبیق آن با جایگاه زن در غرب برگزار می‌شود.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: راه اندازی پویش مجازی، ترویج مکتب حاج قاسم و الگوی فاطمی، آزادی زندانیان معسر و  اقدامات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، خدمات درمانی برای زندانیان، اجرای ۳۵۰ مانور فرهنگی امربه معروف، نذر خون، برگزاری گروه‌های سرود و تئاتر، ندامتگاه زندان زنان، اردوهای یک روزه سیاحتی مادران و دختران از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو الگوی نگاه حداقلی به زن و شعار دروغین حقوق بشر و تساوی حقوق زن با هدف منافع و مطامع و نگاه سود و لذت از سوی جوامع و مکاتب غربی، افزود: در الگوی سوم که برگرفته از مکتب اسلام است، حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی زن مسلمان نقش مادری، همسری و دفاع از ولایت و ایفای نقش‌های اجتماعی، فرهنگی و تربیتی و زندگی به عنوان انسانی الهی الگویی برای جامعه اسلامی است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران با اشاره به توجه سپاه پاسداران به اهمیت نقش بانوان در جامعه و فعالیت‌های اجتماعی، علمی، فرهنگی و ...، گفت: در این راستت در هفته گرامیداشت مقام زن، برنامه‌های متنوعی با هدف معرفی، تفسیر و تبیین سبک و سیره فردی، اجتماعی و خانوادگی حضرت زهرا (س) در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت برگزار می‌شود.

امیرعبداللهیان، تبیین و ترویج شاخص‌های الگوی سوم زن، نهادینه‌سازی نقش زن در تربیت نسل انقلابی، تبیین نقش زنان در پیشرفت جمهوری اسلامی را از اهداف اجرای ابن برنامه‌ها دانست و اظهار کرد: یکی از وظایف ما آگاه‌سازی عمومی نسبت به جایگاه واقعی زن در انقلاب اسلامی و مقایسه با جایگاه زنان در غرب و بررسی اعمال مدعیان دروغین شعار «زن، زندگی، آزادی» است که خود به همین شعار پایبند نبوده و تنها به دنبال پیاده‌سازی اهداف آن در جامعه ما هستند.
وی عنوان کرد: در راستای بیانیه گام دوم و در حوزه تقویت نهاد خانواده به عنوان محور اصلی تربیت و جامعه‌پردازی، مادران ستون خیمه‌گاه خانواده هستند که اگر هدف قرار گیرند، خانواده هویت خود را در جامعه از دست می‌دهد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران با اشاره به برنامه‌سازی‌های دشمن با صرف هزینه‌های هنگفت به منظور هدف قرار دادن نقش مادر در خانواده و از هم‌پاشیدگی کانون خانواده، بر ضرورت فعالیت مؤثر در زمینه تحکیم بنیان خانواده و بی‌اثر کردن توطئه‌ها تأکید کرد.
انتهای خبر/

ارسال نظرات