مدیر مرکز فرهنگی خانواده سپاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: بزرگداشت میلاد حضرت زهرا(س) اعلام موضع رسمی اسلام در بزرگداشت مقام زن و به رخ رساندن یک گفتمان، باور و اعتقاد جدی است.
کد خبر: ۹۵۶۷۶۲۶
|
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، پهلوانی مدیر مرکز فرهنگی خانواده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، در پیامی آورده است:
زن فاطمی در همه جای تاریخ و در نقطه‌های عطف حضور مؤمنانه و مؤثر داشته است
بزرگداشت میلاد حضرت زهرا (س)، اعلام موضع رسمی اسلام در بزرگداشت مقام زن و به رخ رساندن یک گفتمان، باور و اعتقاد جدی است.

گفتمانی که در آن زن، پری رخی نیست که مهجوری و مستوری مجازات او باشد؛ بلکه او در متن حضور دارد و در میادین و حماسه‌ها نقش آفرینی می‌کند.
در تمامی تاریخ بشریت، گفتمان رقیبی نیز وجود داشته که تهی از معرفتِ نقش حضور موفق زن بوده است؛ و زن را منهای عقلانیت و حکمتش و در شمایل جنس دوم در خدمت خود گمارده است.
اما در مقابل، گفتمانِ عاقله فاطمی، زن را تصمیم گیر و صاحب اندیشه می‌داند. در اندیشه امامین انقلاب با الگو برداری از حضرت زهرا سلام الله علی‌ها خوانشی متفاوت از حضور زن مسلمان در اجتماع معرفی شده است. منطق توأم با عقلانیت و عاطفه مادرانگی زن در مکتب فاطمه (س)، همواره تاریخ ساز و تمدن ساز بوده است.
زن فاطمی در همه جای تاریخ و در نقطه‌های عطف حضور مؤمنانه و مؤثر داشته است. حضوری فاطمی و مقتدر که توجهات را از مؤلفه‌های ویژه زنانه و صرفا جنسیتی او خارج و بر شعور فاخر او متمرکز کرده است. اینگونه زنان در همه تحولات، منشاء اثر هستند چرا که می‌توانند مردانی از جنس حاج قاسم و شهید حججی‌ها تربیت کنند و تحول ساز باشند.
میلاد با سعادت بزرگ بانوی اسلام بر تمام زنان مسلمان تاریخ ساز و تمدن ساز گرامی باد، باشد که زنان مسلمان با تأسی به ایشان زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها