خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه گرمسار با بیان اینکه طرح احداث و راه اندازی نیروگاه خورشیدی خانگی در گرمسار به همت سپاه و بسیج سازندگی در حال اجرا است، گفت: با توجه به بحران جدی کم آبی اجرای این طرح گامی بزرگ برای رفع کمبود‌های تامین برق است.
کد خبر: ۹۵۶۸۳۷۱
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

ایرج گلینی در گفتگو با خبرنگار بسیج در گرمسار، با اشاره به اجرای طرح نیروگاه خورشیدی خانگی به همت سپاه و بسیج سازندگی در این شهرستان اظهار داشت: انرژی فسیلی رو به اتمام هست و بحران کم آبی در کشور و به ویژه در شهرستان گرمسار به یک چالش جدی تبدیل شده که اگر برای حفظ منابع موجود و مدیریت مصرف آب چاره اندیشی نشود قطعا مشکلات جدی تری در آینده نزدیک گریبان گیر آحاد مردم خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه موضوع آب کاملا جدی است، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در چند سال اخیر به آن رسیدگی می‌شود راه اندازی و نصب پنل‌های خورشیدی که درواقع به آن نیروگاه خورشیدی می‌گویند.
فرمانده سپاه ناحیه گرمسار با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی در راستای اجرای این طرح با بانک مرکزی و ساتبا وارد مذاکره شد و در حوزه نصب و راه اندازی پنل‌های خورشیدی برای مشترکان برق خانگی ورود کرده است، تصریح کرد: این طرح علاوه بر بعد اقتصادی و درآمدزایی نقش موثری در کاهش بحران کم آبی و رفع کمبود‌های انرژی برق در شهرستان ایفا می‌کند.
گلینی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی در شهرستان گرمسار که بیشترین روز‌های سال آفتابی است و این امر بهترین ظرفیت برای اجرای طرح پنل‌های خورشیدی است نباید از آن مغفول بمانیم و از این فرصت در راستای رشد اقتصادی و زیر ساختی منطقه استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه بحران کم آبی صرفا بخش کشاورزی و آب شرب شهری را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، اضافه کرد: مردم می‌توانند با سرمایه گذاری بلند مدت در این طرح مشارکت کنند و هم به دولت در موضوع تأمین و تولید انرژی برق کمک کنند.
فرمانده سپاه ناحیه گرمسار ابراز داشت: بخش مهمی از منابع آب در راستای تامین و تولید انرژی مصرف می‌شود که خشکسالی اخیر چالش جدی را در این حوزه ایجاد کرده است.
وی گفت: باید در بحث اجرای طرح نیروگاه خورشیدی خانگی فرهنگ سازی و تبلیغات گسترده تری برای جلب مشارکت و سرمایه گذاری مردم انجام شود.
گلینی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح گام بزرگی در حوزه صنعت تولید برق است که با مشارکت مردم انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها