واکنش‌های جامعه دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی استان کرمان به حادثه تروریستی گلزار شهدا

جامعه دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی استان کرمان در واکنش به حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در ۱۳ دی ماه به صورت جداگانه بیانیه‌هایی را صادر کردند.
کد خبر: ۹۵۶۸۴۹۷
|
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، جامعه دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی استان کرمان در واکنش به حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در ۱۳ دی ماه به صورت جداگانه بیانیه‌هایی را صادر کردند.
بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان
بسم رب الشهدا الصدیقین و قاصم الجبارین
یَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَهَ الْکُبْرَی إِنَّا مُنتَقِمُونَ
(ما از آن‌ها انتقام می‌گیریم) در آن روز که آن‌ها را با قدرت خواهیم گرفت آری ما انتقام گیرنده ایم! (۱۶ سوره دخان)
۱۳ دی ماه، روزی که تاریخ قطعا آن را به خاطر خواهد سپرد، روزی که از زواران راه مقاومت هم میترسند، روزی که مردم بیگناه راه هدف قرار میدهند، روزی که به قول رهبر معظم انقلاب سلیمانی شهید برای دشمان خطرناک‌تر است، این مکتب سلیمانی است که برای آنان غیر قابل تحمل است طوری که دشمان ایران و اسلام در راس این حمله رژیم غاصب دست به چنین جنایتی زدندکه قطعا با این جنایت عمر خود را تمام کرده اند. دشمنان از شدت عصبانیتی که داشتند همانگونه که در غزه به کشتن مردم بیگناه روی آورده اند در کرمان هم این جنایت فجیع را انجام دادند. ولی بدانند و هوشیار باشند همانطور که رهبری فرمودند انتقام قطعی است باذن الله.
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن محکومیت این حمله تروریستی که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد موارد زیر را خواستار است:
بعد از ۷ اکتبر که رژیم غاصب سخت‌ترین شکست را از غیور مردان فلسطینی متحمل شده است و برخلاف امار‌های رسمی که اعلام میکنند بالای چند هزار کشته داده است و هر روز خفتی بیشتر از سوی محور مقاومت متحمل شده است رو به کشتار مردم عادی غزه اورده است و با این کار میخواهد پیروزی خیالی برای خود متصور باشد که شاید از میزان حقارتی که متحمل شده کمتر شود، متاسفانه در ادامه این سلسله جنایات شاهد این چنین حادثه‌ای در میان مردم صبور و نخبه پرور کرمان بودیم. ولی رژیم صهیونیستی بداند با این کار خود عمر نداشته اش را به اتمام رسانده است و قطعا خون شهداست که نابودی اش را رقم میزند. از مسولان کشور میخواهیم چنان پاسخ محکم و قاطعی به این جنایت داده شود که هیج گاه دیگر شاهد چنین اتفاق تلخی نباشیم چه در کرمان، چه در جای جای ایران عزیزمان.
از نهاد‌های امنیتی کشور میخواهیم که از این فرصت نهایت بهره را برده و با کسانی که با روح و ذهن مردم بازی میکنند و داغ دل خانواده‌های شهدا را تازه میکنند قاطع‌ترین برخورد را داشته باشد.
در اخر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان شهادت مظلومانه این عزیزان را به تمام مردم شریف ایران به خصوص خانواده شهدا تسلیت عرض میکند و برای مجروحان این جنایت صحت و سلامتی را به درگاه خداوند طلب می‌کنیم.
بیانیه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان:
بسم الله الرحمن الرحیم وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ﴿سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹﴾بار دیگر چهره زشت و کریه دشمنان قسم خورده ایران و اسلام و ایادی منحرف از اسلام ناب محمدی به خون فرزندان این ملت آغشته شد و چهره پلید خود را نمایان‌تر ساخت. حمله تروریستی در گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت سردار سلیمانی، نشانه درماندگی، زبونی، کوچکی و حقارت دشمنان و صهیونیست‌های جنایتکار است که حتی از زائران سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هراس دارند. شهید سلیمانی نماد مقاومت بود. حمله ددمنشانه در محدوده گلزار شهدای کرمان وحدت مردم ایران و جبهه مقاومت را استحکام خواهد بخشید و هیچ گاه دشمنان این مرز بوم و ایادی آن‌ها به اهداف پلید خود نخواهند رسید. همانگونه که شهید سردار سلیمانی تاکید نمود ملت ایران، ملت شهادت است و با تمام توان خود از آرمان‌های مقدس نظام اسلامی دفاع می‌کند و تحرکات آنان نمی‌تواند خللی در عزم و اراده ملت در راه تحقق آرمان‌های مقدس اسلام وارد کند. دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان ضمن محکومیت جنایت کوردلانه در گلزار شهدای کرمان، شهادت تعدادی از هموطنان عزیز را در این حادثه تروریستی تسلیت و تهنیت عرض نموده؛ برای شهدای این حادثه تروریستی علو درجات، برای بازماندگان آنان صبر جمیل و برای مجروحان شفای عاجل را از خداوند متعال خواستار است و همچنین شناسایی، دستگیری و مجازات سریع عاملین و آمرین این جنایت را از مسئولین امر مطالبه دارد. به تمامی جهانخواران و ایادی آنان اعلام می‌دارد تا آخرین قطره خون پای اهداف بلند انقلاب اسلامی ایستاده ایم و با ولایت فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) عهد و پیمان می‌بندیم که دست همه دشمنان را از دین و آیین و خاک مقدس مقاومت کوتاه می‌کنیم.
متن بیانیه تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ.
همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، انجام اقدام حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان و شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان، باردیگر موجی از تاثر و اندوه را در سراسر ایران اسلامی ایجاد کرد. هدف قرار دادن مردان و زنان، کودکان و نوجوانان و جوانان مظلوم و بی‌گناه، کار ناجوانمردانه افرادی است که شناختی از مفهوم بشریت و انسانیت ندارند. دشمنان شهید سلیمانی نه فقط از این شخصیت قهرمان که حتی از دلدادگان این شهید هم کینه دارند. این نشان می‌دهد که هنوز مسیر حاج قاسم زنده است.
این مکتب است که خون می‌دهد... و چه شهیدی عاشقان و زائرانش نیز شهیدند...، اما ملت شهیدپرور ایران با صلابت راه و مکتب نورانی شهید سلیمانی را ادامه خواهند داد.
تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان این ضایعه ناگوار را به حضرت ولیعصر (عج) و به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و عموم مردم شریف و بزرگ ایران تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند متعال برای شهدای حادثه علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسألت داریم.
از نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور خواستاریم که هرچه سریع‌تر عاملان این حرکت غیر انسانی در کرمان را شناسایی و به اشد مجازات محکوم کنند؛ و نسبت به تسکین آلام آسیب‏ دیدگان و مداوای مجروحان در شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.
إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انتِقامٍ‌
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار