خبرهای داغ:
شاهرود_ مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست بر اقناع سازی و رفع دغدغه‌های مردم شاهرود در خصوص حفظ محیط‌زیست تاکید کرد و افزود: زیستگاه تلخانه توران خریداری شد.
کد خبر: ۹۵۶۸۹۲۶
|
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

اقناع سازی افکار عمومی در راستای برنامه‌های محیط‌زیست/تلخانه خارتوران خریداری شدبه گزارش خبرنگار بسیج، موضوع انتقال قوچ و میش تپال شاهرود به منطقه توران طی یکماه گذشته در فضای مجازی شاهرود بازتاب‌های مختلفی داشته و از این رو مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان، فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، دادستان شاهرود و رئیس حفاظت محیط زیست شاهرود با حضور جمعی از فعالان محیط زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد و خبرنگاران نشستی برگزار کردند.
غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست در این نشست اظهار کرد: دغدغه‌های ارزشمند مردم و فعالان طبیعت‌دوست شاهرود در راستای حفظ گونه‌های جانوری شنیده شد.
او با بیان اینکه یکسری ابهامات در خصوص این انتقال وجود دارد، ابراز کرد: مقرر شد، اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، جمعی از فعالان محیط زیست را به منظور بازدید از منطقه مقصد رهاسازی قوچ و میش‌ها اعزام کند.
ابدالی از برگزاری نشست تخصصی با حضور کارشناسان محیط زیست کشور و فعالان محیط زیست شاهرود در تهران و یا سمنان خبر داد و گفت: این نشست به منظور اقناع‌سازی و رفع دغدغه‌های مردم طی هفته آینده برگزار می‌شود.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست با بیان اینکه سامانه عرفی زیستگاه تلخاب منطقه توران خریداری و حق و حقوق ذینفع پرداخت شده است، اظهار کرد: مهلتی ۲ تا سه ماه به فروشنده داده شد تا منطقه را تخلیه کند و این امر تا فروردین ۱۴۰۳ محقق خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها