رئیس حوزه هنری ایلام گفت: شکوه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در استان ایلام نشأت گرفته از حب مردم به شخصیت شهیدالقدس است چراکه در این زمینه فعالیت داشت.
کد خبر: ۹۵۶۸۹۹۸
|
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید خیرالهی رئیس حوزه هنری استان ایلام گفت: امسال ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه در ایلام به مناسبت ولادت حضرت زهرا همزمان با سراسر کشور رویداد ملی «روایت حبیب» در زورخانه پوریای ولی شهر ایلام برگزار شد.

 

وی افزود: نگاه معرفتی وجه مشترک بین هنرمندان و ورزشکاران است، وجه مشترک گود زورخانه و بوم هنری معرفت است.

 

رئیس حوزه هنری استان ایلام با بیان اینکه حاج قاسم از خود به عنوان یک سرباز در وصیت نامه اش نام برده است، ادامه داد: شهیدالقدس به دنبال عنوان و نام و نشان نبود، او در راه معرفت به ولایت به شهادت رسید و خود را سرباز ولایت می دانست.

 

خیرالهی با اشاره به اشتراکات کار هنری و ورزشی، خاطرنشان کرد: استان ایلام میزبان جشنواره تئاتر خیابانی شهدای زمین فوتبال چوار خواهد بود.

 

وی گفت: وجه مشترک هنرمندان و ورزشکاران شهدا هستند، راه شهیدالقدس ادامه دارد و خون شهدا نشان دهنده و مشخص کننده حق از باطل است.

 

خیراللهی با بیان اینکه این سردار سرافراز در حوزه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی فعالیت داشت، افزود: شکوه این آئین که با حضور جمع کثیری از ورزشکاران، مسئولان و اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد، نشأت گرفته از حب و علاقه مردم ایلام به شخصیت شهیدالقدس است.

 تئاتر خیابانی، طراحی گرافیکی و نصب پوستر در سطح شهر، نقالی، شعرخوانی و تئاتر خیابانی از جمله برنامه‌هایی است که در این رویداد ملی در مرکز استان ایلام و سایر شهرستان‌ها در حال انجام است.

ارسال نظرات