خبرهای داغ:
هیئت اندیشه‌ورز بسیج مهندسین عمران و معماری فارس در دفتر معاون عمرانی استاندار تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۹۵۶۹۴۲۸
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، جلسه هیئت اندیشه‌ورز بسیج مهندسین عمران و معماری فارس با حضور معاون عمرانی استانداری و نمایندگان ادارت و دستگاه های مرتبط تشکیل شد.

مهندس نیما زارع مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس در این نشست ضمن بیان اینکه در هر ۷کارگروه بسیج مهندسین موارد حوزه تخصصی دنبال می‌شود و از متخصصین امر هم استفاده می‌شود، اظهار داشت: تاکید ما بر تقویت کارگروه‌ها و اتصال هر کارگروه به یک دستگاه مرتبط برای کاربردی‌تر کردن تصمیمات کارگروه‌هاست.

وی با بیان اینکه دو سرفصل در هیئت اندیشه‌ورز مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: یکی از طریق کارگروه‌ها با بررسی‌های انجام شده ارائه می‌شود و دیگری موردی است که در جلسه تصویب می‌شود که کارگروه‌ها براساس اولویت‌های استان بررسی می‌شود.

مهندس رضایی کوچی معاون عمرانی استانداری فارس هم در این نشست، به مباحث اصلی استان اشاره کرد و گفت: از آنجا که دهه فجر را پیش رو داریم و‌ کارنامه دولت در این ایام ارائه می‌شود، ضرورت دارد که برنامه‌های اساسی‌تر را پیش‌رو داشته باشیم.

وی، با اشاره به وضعیت بد بارندگی استان در پاییزی که گذشت، تاکید کرد: به عنوان یک هشدار باید با کمک رسانه‌ها به مردم اعلام شود که سال خوبی را در حوزه آب پیش‌رو نداریم.

معاون عمرانی استاندار فارس با اشاره به خشکسالی پیش‌رو و تبعات آن، تصریح کرد: مسکن ارزان قیمت دیگر اولویت‌ها در استان است که بحثی متفاوت با مسکن ملی دارد.

وی با پیشنهاد ساخت واحد‌هایی با متراژ کم برای خانواده‌های کم‌ جمعیت، ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌های استان، آغاز کردن پروژه‌های بزرگ مثل آزادراه شیراز بوشهر است.

رضایی کوچی قطار سریع‌السیر را یکی از اولویت‌های استان دانست و افزود: اگر پای این قطارها به شیراز باز شود، حمل و نقل خیلی راحت تر، ارزان‌تر و سریع‌تر می‌شود.

معاون عمرانی استاندار فارس با اشاره به ۵ بزرگراه اصلی استان که ارتباط با ۵استان اصلی را برقرار می‌کند، با اشاره به آمار تصادفات در سال گذشته، تصریح کرد: افزایش تلفات تصادفات شهری در شهر شیراز نگران کننده است.

وی، آب را یک موضوع اساسی در استان دانست و ادامه داد: در این موضوع باید راه‌های میان‌بر را مورد بررسی قرار داد.

معاون عمرانی استاندار فارس به جلوگیری از مناطق بحران‌خیز آب در استان تاکید کرد.

در ادامه این نشست، مدیران کارگروه‌های مختلف به بیان چالش‌های پیش‌روی خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها