خبرهای داغ:
طلاب مدرسه علمیه سید الشهدا(ع) شهرستان خرمشهر و خانواده های آنها با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کردند.
کد خبر: ۹۵۶۹۴۵۸
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه مهم ترین مسئولیت خانواده یعنی پدر و مادر به ویژه در غیبت امام عصر(عج)، "تربیت فرزند" است، اظهار کرد: قبل از هر اقدامی در حوزه تربیت فرزندان، والدین باید از خودشان شروع کنند.
وی افزود: خداوند متعال در درون هر انسانی شبه پیامبر یا حجت باطنی قرار داده است و از طرفی مهم ترین رسالت پیامبران نیز هدایت انسان ها است. محور تربیت اسلامی فرزندان در بحث خانواده، آیا جسم فرزند مورد توجه است یا روح و جان؟
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: آنکه در مسأله تربیت مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، شبه پیامبری است که خداوند متعال در درون هر انسانی قرار داده است.
امام جمعه اهواز عنوان کرد: همانگونه که برای فرزندانمان در زمینه های مختلف سرمایه گذاری می کنیم، بیش از آن برای روح، عقل و قلب آن سرمایه گذاری صورت گیرد. اگر انسان بخواهد در بحث تربیتی خوب کار کند، آنکه می تواند انسان را به مقصد برساند، حجت باطنی است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه رسالت و مأموریت حوزه علمیه، انسان سازی است، افزود: روحانیت و نقش علما و بزرگان، تذکر، پند و اندرز دادن است. اگر پند دهنده درون را به خوبی تربیت نکنیم، کلام دیگران در ما به خوبی اثر نمی گذارد.
وی گفت: پدر و مادر اگر بخواهند همچون حاج قاسم ها تحویل جامعه اسلامی بدهند باید تلاش کنند اول خودشان را مورد توجه قرار دهند و بر روی اخلاق و رفتارشان کار کنند. فرزندانمان را باید به گونه ای تربیت کنیم که توکل به خداوند متعال در آنها قوی باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها