نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: این استان اراضی کشاورزی بسیار ارزشمندی دارد که باید بر حفظ و توسعه آن‌ها نهایت تلاش را داشته باشیم از این تامین آب مورد نیاز برای کشاورزی استان یک ضرورت است.
کد خبر: ۹۵۶۹۴۶۸
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه پیگیری تامین آب کشاورزی استان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، افزود: حمایت از کشاورزی مهمترین اقدام در جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ارزشمند استان است.

وی ادامه داد: در این راستا برای مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی، باید بدنبال توسعه کشت گلخانه‌ای و ترغیب کشاورزان سنتی به سوی کشاورزی مدرن و دانش بنیان باشیم.

عبداللهی گفت: بر این باور هستم که با مدیریت صحیح، ساماندهی چاه‌ها و استفاده بهینه از منابع آب استان، می‌توانیم بدرستی آب کشاورزی استان را تامین کنیم.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای استان باید منابع موجود آبی همچون چاه‌های حفر شده را احصا کرده و با ساماندهی آن‌ها نسبت به مدیریت تامین آب برای این بخش اقدام کند.

استاندار البرز گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی، ضرورت دارد که کشاورزان روش‌های نوین آبیاری را جایگزین آبیاری غرق آبی کنند.

وی افزود: کشت بسیاری از محصولات آب بر، مناسب با شرایط اقلیمی استان نیست بنابراین جهادکشاورزی استان باید برای این موضوع اطلاع رسانی و نظارت کافی را داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها