خبرهای داغ:

برگزاری اولین یادواره شهدای زن و دختر آموزش و پرورش در زاهدان

اولین یادواره شهدای زن و دختر آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولین استانی و شهرستانی، خانواده‌های شهدا، مادران و همسران شهدا صبح امروز در مجتمع آموزشی حیات طیبه زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۹۵۴۹
|
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج از زاهدان، محمد ناظری در این مراسم با اشاره به مقام و منزلت زن در اسلام گفت: دین اسلام کرامت خاصی برای زن قائل است و راه رسیدن به تعالی و کمال را برای زنان همانند مردان باز گذاشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زن و مرد در عین تفاوت در جنسیت از لحاظ ماهیت با هم برابر آفریده شده اند، بیان کرد: زنان می توانند همانند مردان در فعالیتهای مختلف اجتماعی مشارکت کرده و سهم عمده ای در توسعه و پیشرفت جامعه خود ایفا کنند.

وی جهاد زن در اسلام را تلاش در جهت تقویت بنیان خانواده، ایثار و فداکاری برای همسر و فرزندان عنوان کرد و گفت: زن با عفاف و پاکدامنی خود و پرورش فرزندان صالح و شایسته می تواند اجر و پاداشی همسان با مردان جهادگر در راه خدا را از آن خود کند.

ناظری خاطر نشان کرد، آموزش و پرورش در طول دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز شهید و ۴ هزار فرهنگی شهید تقدیم انقلاب و نظام نموده که در مجموع ۶۴ درصد شهدای جنگ تحمیلی مربوط به حوزه تعلیم و تربیت بوده‌اند.

در پایان از ۲۸خانواده شهید دانش آموز، معلم، همسران و مادران شهدا تجلیل شد.

 
ارسال نظرات