خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان از اولویت‌های مهم نظام آموزشی کشور است.
کد خبر: ۹۵۶۹۶۹۶
|
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،عباس سلطانیان در همایش توانمندسازی مدیران دبیرستان‌های مقطع متوسطه در محل تالار طلائیه اهواز بیان کرد: آموزش در فضای مجازی به کیفیت آموزشی آسیب جدی وارد کرد که برای جبران آن باید سال‌ها تلاش شود تا این آسیب بهبود یابد.

وی با بیان اینکه هیچ کاری نباید بدون برنامه انجام شود گفت: مهمترین کاری که باید از سوی مدیران مدارس برای بهبود کیفیت آموزشی انجام شود؛ تدوین طرح و برنامه است.

سلطانیان اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا منابع و امکاناتی که در دسترس سیستم آموزشی است به هدر نرود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش ۱۸ برنامه، ۳۸ فعالیت و ۵۸ شاخص را برای دوره متوسطه تدوین کرده است.

وی یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش را اجرای عدالت و دسترسی یکسان دانش‌آموزان به امکانات آموزشی دانست.

سلطانیان بیان کرد: توسعه مهارت‌های علمی و آموزشی برای دانش‌آموزان و معلم‌ها، تربیت دانش‌آموزان به عنوان منابع انسانی و آینده‌سازان کشور با بهترین روش‌های آموزشی و مشارکت در ساماندهی منابع انسانی از دیگر انتظاراتی است که از سیستم آموزشی می‌رود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود افزود: یکی از آسیب‌هایی که به دوره متوسطه وارد شد تعطیلی پنجشنبه مدارس بود که باعث برهم ریختن برنامه‌ریزی برای آموزش دانش‌آموزان شد.

وی در ادامه بالا بودن آمار دانش‌آموزان رشته‌های نظری در خوزستان را یکی از مشکلات آموزشی استان دانست و ادامه داد: یکی از چالش‌های خوزستان بالا بودن آمار دانش‌آموزان در رشته علوم انسانی است.

سلطانیان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۶ درصد جمعیت دانش آموزی استان در شته علوم انسانی جذب شدند.

وی گفت: امسال این رقم به ۵۱ درصد کاهش یافت اما کافی نیست، خوزستان کشش و نیاز این میزان رشته علوم انسانی را ندارد و باید هدایت تحصیلی در این بخش کنترل شود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از بالا رفتن شاخص میانگین معدل رشته ریاضی در استان بیان کرد: بر اساس آخرین آمار به دست آمده شاخص میانگین معدل رشته ریاضی در استان به ۱۰.۸۶ ارتقاء یافته است.

سلطانیان ادامه داد: هدفگذاری وزارتخانه برای استان ۱۱.۳ بوده که فاصله چندانی با برنامه ابلاغی ندارند و این ارتقاء نشان‌دهنده شرایط خوب استان در ارتقاء سطح آموزشی دانش‌آموزان خوزستان در این رشته بسیار مهم است.

در ادامه این مراسم معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: هدایت دانش‌آموزان به رشته ریاضی در سال‌های اخیر در استان بسیار رشد داشته و این اقدام برای پرورش نیروی مهندسی مورد نیاز استان بسیار ضروری است.

امین برملا با اشاره به اجرای طرح جهش کیفیت آموزشی در مدارس استان اظهار کرد: با هدفگذاری و اجرای برنامه‌های آموزشی و تقویتی، سطح آموزش در مدارس استان روند رو به رشدی یافته است.

وی گفت: برای ارزیابی عملکرد مدیران مدارس در افزایش سطح کیفی آموزش سال گذشته برای نخستین بار کارنامه عملکرد برای آن ها صادر شد.

افزایش سطح کیفی آموزش در مدارس دولتی خوزستان باعث شد تا قبولی دانش‌آموزان این مدارس در کنکور امسال ۲۶ درصد رشد یابد.

برملا بر پویاتر شدن انجمن اولیا و مربیان در مدارس خوزستان تاکید کرد و افزود: مسئولان مدرسه باید ارتباط بهتر و بیشتری را با اولیا برای آشنایی آن‌ها با برنامه‌های علمی و آموزشی مدرسه و همراهی خانواده‌ها با دانش‌آموزان برای ارتقاء سطح آموزشی داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: خوزستان بانک اطلاعات بسیار خوب آموزشی برای سایر استان‌های کشور است چرا که طرح‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی را برای بالا بردن سطح کیفی آموزشی در دست اجرا دارد.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در هشت مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها